Hlavní navigace

Jak poznáte, že už s tím máte seknout

3. 11. 2022
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Všechny dobré věci musí jednou skončit. U některých CIO by rozhodnutí o ukončení pracovního poměru mělo nastat spíše dříve než později.

Rozchod může být hořkosladký, může však být nevyhnutelný, když CIO objeví signál, že rychlý a čistý odchod ze zaměstnání představuje nejlepší postup.

Většina CIO v té či oné době zjistila, že pracuje v podniku, který vážně změnil kurz, ztratil zaměření, zanedbával konkurenceschopnost nebo se změnil jiným výrazně škodlivým způsobem. Když se něco takového stane, je pravděpodobně čas se rozloučit.

Jak může CIO s jistotou vědět, kdy je čas přesunout svou kariéru jinam? Zvažte následujících sedm varovných signálů.

Co se dozvíte v článku
  1. 1. Strach a hnus
  2. 2. Hluboké, nepřiměřené škrty v rozpočtu
  3. 3. Odpor managementu
  4. 4. Změna managementu
  5. 5. Zredukovaná inovace
  6. 6. Čirá nuda
  7. 7. Omezený růstový potenciál
  8. Udělat správný krok

1. Strach a hnus

Vstáváte brzy. Slunce svítí, ptáci zpívají a váš žaludek se svírá intenzivní bolestí hrůzy. Pouhé pomyšlení na to, že zamíříte do kanceláře, vám přináší husí kůži. Existuje mnoho důvodů, proč se CIO může cítit takto.

Šestero nejpřeceňovanějších IT technologií Přečtěte si také:

Šestero nejpřeceňovanějších IT technologií

„Možná to začalo drobným podrážděním v obchodním rozhodnutí nebo neshodami s vedoucími představiteli podniku, týmy, silami nebo interními obchodními záležitostmi,“ říká Tracy-Lynn Reidová, vedoucí výzkumné praxe CIO v Info-Tech Research Group. Ještě hrozivější je, že podnik se mohl náhle začít zapojovat do pochybných obchodních praktik nebo vstoupil na trh, který vám osobně připadá odpudivý.

„Klíčovým znakem toho, že CIO dosáhl bodu, kdy by měli vážně prozkoumat myšlenku jít dál, je ten pocit strachu,“ říká Reidová. Je čas vstávat.

2. Hluboké, nepřiměřené škrty v rozpočtu

Špatné zprávy. Rozpočet na IT právě seškrtali kolegové, kteří netuší, jak jejich rozhodnutí poškodí základní služby. Jejich scestná akce znemožní vaši schopnost realizovat plán, který jste pečlivě naplánovali, abyste udrželi podnik konkurenceschopný ve stále náročnějším obchodním prostředí. Ještě horší je, že když se pak má za toto rozhodnutí platit daň, pravděpodobně ponese vinu vy-víte-kdo.

Rozpočty na technologie se staly větší částí výdajů průměrné organizace, a proto se staly snadným cílem pro nového generálního ředitele nebo finančního ředitele, který chce zvýšit krátkodobou ziskovost, říká Keith Sims, náborář ve firmě Sanford Rose Associates, zabývající se vyhledáváním výkonných pracovníků.

Každý CIO musí vyvinout svou současnou IT strategii a plán v úzké konzultaci s obchodními kolegy. V případě, že je navržena negativní změna rozpočtu, CIO by měl klást těžké otázky a věnovat velkou pozornost odpovědím. Pokud jsou odpovědi nepřijatelné, je čas jít dál.

Vyšel magazín CIO BW 5/22 Přečtěte si také:

Vyšel magazín CIO BW 5/22

3. Odpor managementu

Mnoho ředitelů IT se rozhodne hodit ručník do ringu poté, co strávili měsíce, možná i roky bojem s kolegy na úrovni nejvyššího vedení. Nové iniciativy a strategie jsou navrhovány a důsledně odmítány. Kolegové buď neumějí nabídnout alternativní přístupy, nebo, což je ještě horší, navrhují metody, které jsou technologicky nebo finančně nemožné. Jak bitva pokračuje, management může začít naslouchat externím konzultantům a poradcům, čímž efektivně vyřadí CIO z procesu.

Postupem času začne podnik zaostávat za konkurenty, kteří využívají nové technologie a metodiky. Nakonec si sužovaný CIO uvědomí, že situace se nikdy nezlepší, hodí ručník do ringu a začne hledat vstřícnějšího zaměstnavatele.

4. Změna managementu

Kdykoli podnik získá jiná organizace, je prakticky jisté, že nové vedení důkladně prověří stávající plán IT. Bude to vyžadovat hodně přesvědčování, abychom nového vlastníka ujistili, že aktuální plán bude splňovat jeho obchodní strategii, říká Steven Swan, generální ředitel společnosti Swan Associates, náborové firmy přidružené k Sanford Rose Associates. „Rizikem je, že firma změní směr, což způsobí, že váš plán přestane být relevantní.“

Umění delegovat: osvědčené tipy pro IT manažery Přečtěte si také:

Umění delegovat: osvědčené tipy pro IT manažery

I když podnik získá organizace, jejíž CIO je víceméně v souladu s vaší cestovní mapou, nově zkombinované nejvyšší vedení nemusí věnovat velkou pozornost tomu, co říkáte. „Nebýt schopen být v nejlepším případě efektivní a v nejhorším být považován za nadbytečného, to není pozice, na které byste chtěli být,“ varuje Swan. Po zvážení všech pro a proti je pravděpodobně vhodná doba začít hledat nového zaměstnavatele.

5. Zredukovaná inovace

Pro CIO, který vstoupil do podniku s přesvědčením, že organizace je oddána inovacím, je zklamáním sledovat, jak management stále více usíná na vavřínech.

„Přestali inovovat; stagnují a CIO má pocit, že na růstu své organizace přestává mít nějaký významný podíl,“ říká Kimberley Tyler-Smith, bývalý analytik McKinsey & Co., v současnosti stratég společnosti poskytující kariérní technologické služby Resume Worded . „To může vést k frustraci a nespokojenosti, což IT profesionálům zabraňuje, aby si zachovali motivovanost a zapálenost do své práce.“

6. Čirá nuda

Někdy se CIO stane nevinnou obětí úspěchu. To platí zejména pro lídra, který byl najat s mandátem revitalizovat problémovou IT organizaci. Nyní, po dosažení tohoto cíle, nezbývá mnoho práce, než udržet provozní efektivitu. Napětí je pryč.

Zatímco mnoho CIO je dokonale spokojeno s vedením dobře promazané organizace, některým IT lídrům se daří překonávat výzvy. Pokud jste jedním z těchto neohrožených jedinců, je čas začít hledat nové příležitosti k úspěchu.

CIO Business World vyhlašuje ocenění CIO Grand Prix 2022 Přečtěte si také:

CIO Business World vyhlašuje ocenění CIO Grand Prix 2022

7. Omezený růstový potenciál

Špičkoví CIO si uvědomují, že potřebují držet krok s mnoha trendy v oblasti technologií, zabezpečení, obchodu a řízení. „Musí také ovládat umění prodeje a poskytování návrhů tvorby finanční hodnoty, tvořit prezentace v zasedacích místnostech a vyhýbat se veřejným nebo PR nástrahám,“ říká Sims. Zaostávání za křivkou prostě nepřichází v úvahu.

Ředitelé IT by měli dostat příležitost rozšířit své dovednosti profesionálním školením týkajícím se veřejného vystupování, vedení, komunikace a prodeje, říká Sims. „Pokud váš podnik neinvestuje do odborného vzdělávání na úrovni vedoucích pracovníků, je čas investovat do sebe a začít zvažovat přechod ke společnosti, která do vás investovat bude,“ radí.

Udělat správný krok

CIO by se měli ujistit, že dělají správný krok, tím, že pečlivě zváží všechny možnosti, než přijmou jakoukoli pracovní nabídku, navrhuje Tyler-Smith. „Vždy by měli zvážit, zda jim nová příležitost poskytne to, co hledají – více příležitostí k růstu, výzvy, zodpovědnosti, ze kterých se mohou učit, a prostředí, kde se cítí oceňováni jako zaměstnanci a vedoucí.“

Růst mezd nedožene inflaci, IT specialisté stále chybí Přečtěte si také:

Růst mezd nedožene inflaci, IT specialisté stále chybí

Jakmile se CIO rozhodne, že je čas jít, je opravdu čas jít. „Pokud se něco drasticky nezmění, čím déle zůstanete v prostředí, které vyvolává pocit strachu, tím horší to bude pro vás, ostatní kolem vás a organizaci,“ říká Reidová.

soutez_casestudy

Obvykle to je tak, že jakmile CIO ví, že je čas odejít, počet důvodů, proč zůstat, se sníží na nulu. 

„V tom okamžiku existuje větší riziko, že řeknete nebo uděláte něco nevhodného, ​​co by mohlo mít trvalý negativní dopad na vaši firemní a profesionální pověst/značku, která vás může následovat po vašem nevyhnutelném odchodu,“ vysvětluje.

 

CIO Business World si můžete objednat i jako klasický časopis (v tištěné i v digitální podobně) Věnujeme se nejnovějším technologiím a efektivnímu řízení podnikové informatiky. Přinášíme nové ekonomické trendy a analýzy a zejména praktické informace z oblasti podnikového IT se zaměřením na obchodní a podnikatelské přínosy informačních technologií. Nabízíme možná řešení problémů spojených s podnikovým IT v období omezených rozpočtů. Naší cílovou skupinou je vyšší management ze všech odvětví ekonomiky.

Byl pro vás článek přínosný?