Hlavní navigace

Rok 2018 byl pro segment smartphonů nejhorším rokem. Proč? (3)

8. 2. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Andres Rodriguez - Fotolia.com
Dodávky smartphonů jsou na minimu, a tenhle pokles lze do značné míry přisuzovat vysokým cenám a rostoucí frustraci spotřebitelů. Jeden z expertů dokonce dnešní trh s chytrými telefony nazývá „chaosem.“

Předchozí díl

Ve čtvrtém čtvrtletí zaznamenal Samsung 5,5procentní pokles objemu prodejů smartphonů na 70,4 milionu kusů. Ačkoliv to stačilo na udržení pozice lídra v daném období, jeho tržní podíl znovu spadl pod 20 % na 18,7 %, jen pár procentních bodů nad Apple a Huawei.

Naopak Huawei byl jedním ze tří z první pětky výrobců smartphonů, který loni zaznamenal nárůst – jeho dodávky v roce 2018 vyskočily o 33,6 %.

Podle IDC je klíčem k úspěchu Huawei i nadále značka Honor, která nyní představuje téměř polovinu jejího celkového objemu.

Čína představuje asi polovinu byznysu Huawei se smartphony, jenže tenhle podíl klesá a společnost přes propad trhu jako celku ve většině mezinárodních regionů roste, tvrdí IDC.

Kromě toho se předpokládá, že čínská společnost na Mobilním světovém kongresu (MWC) v Barceloně uvede svůj vlastní skládací smartphone; novináře už pozvala na související akci, která proběhne 24. února.

Schneemann z IHS Markit uvádí, že s uvedením nových modelů telefonů se očekává i nárůst průměrných prodejních cen, protože nové displeje, čipsety a další komponenty zvyšují náklady na výrobu. Podle něj s tím operátoři a maloobchodníci budou muset bojovat tak, že naplno využijí trade-in programy pro starší zařízení jako typ dotace, aby tak v roce 2019 mohli přinášet další novinky.

Celkově vzato životnost smartphonů a jejich nahrazování novějšími modely především mezi spotřebiteli narůstá, což je z hlediska životního prostředí jistě dobře, ale z hlediska ekonomiky je to katastrofa. Podobnou strategii teď začínají volit i korporace, které služební telefony svým zaměstnancům také mění méně často.

Cloud22

Podle Schneemanna by mohli výrobci zaujmout jiný přístup a zaměřit se na specifické segmenty. Jedním z prodejních trháků by letos mohlo být zařízení střední třídy s mnoha snímači fotoaparátu, ale ne tím úplně nejlepším displejem, nebo smartphony s velkou baterií, ale jinými kompromisy.

Zdroj: Computerworld.com