Hlavní navigace

Reklama na sociálních sítích – opravdu to funguje? (1.)

20. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Umístili jsme reklamu na AdWords, Facebook, Twitter, LinkedIn a StumbleUpon. Která z těchto služeb má největší návratnost investic? Výsledky vás možná překvapí.

Sociální sítě již nabízejí bezplatnou inzerci ve formě tweetů nebo příspěvků na Facebooku, tyto nástroje však vaši značku daleko nedovedou. Je proto třeba učinit druhý krok: vstoupit do světa placených reklam na sociálních médiích. Jestliže zvažujete tuto možnost, pravděpodobně vám dělá starosti jedna významná otázka: Co z toho budu konkrétně mít? Přivede mé firmě utrácení peněz na Twitteru nebo Facebooku více zákazníků než stejná částka utracená za službu Google AdWords?

Tuto otázku jsem si položil i já a udělal jsem malý test. Na pěti různých službách jsem nastavil experimentální reklamu. Konkrétně se jednalo o Google AdWords, Facebook, Twitter, LinkedIn a StumbleUpon. Chtěl jsem vědět, do jaké míry tyto nástroje pozitivně ovlivní můj byznys týkající se tvorby obsahu a korporátního blogování. Jasně, Null Media je přesně ten typ malé firmy, který by mohl reklamami na sociálních sítích jenom získat – teoreticky.

Google AdWords: Základní čára

Nejprve několik slov k základní čáře tohoto experimentu – Google AdWords, kde jsem již předtím několik měsíců inzeroval. Pro účely testu jsem zvýšil svůj celkový rozpočet na 25 dolarů denně, aby byla tato služba porovnatelná s hodnocenými sociálními sítěmi. Rychle jsem zjistil, že rozpočet nebyl vyčerpáván, protože moje nabídka byla velice nízká. Zvýšením nabídek na asi dva dolary za kliknutí (podobně jako u dalších recenzovaných služeb) jsem sice získal více přístupů, ale ne o moc.

V průběhu reklamního tažení (jak při nízkých, tak při vysokých cenových nabídkách) jsem se dočkal 13 970 zhlédnutí a 65 kliknutí za celkovou cenu 80,74 dolarů. To znamená míru prokliků jen 0,47 procenta za průměrnou cenu 1,24 dolarů za kliknutí.

Cloud24

Verdikt: To, co může znít jako chabý výkon, je ve skutečnosti poměrně dobrý výsledek, a protože se tyto reklamy dostanou k lidem, kteří aktivně hledají pojmy, na něž cílím svými klíčovými slovy, jde o výhodnou investici.

Pokračování

Byl pro vás článek přínosný?