Hlavní navigace

Poodhalte potenciál multimediálních systémů

20. 7. 2011
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Co si představíte pod pojmem e-learning? Elektronické vzdělávání? Multimediální formu výuky, kterou tvoří intranetová platforma se studijními materiály, testy, diskuzním fórem a chatem?

V dnešní době již není e-learning jen synonymem pro efektivní vzdělávání, ale spíš cestou, která otevírá nové možnosti, a to jak v rámci marketingu a zákaznické podpory, tak i samotné firemní infrastruktury. Současné multimediální systémy založené na e-learningu nabízejí široké možnosti, ale jejich potenciál zůstává ve většině společností nedostatečně využit.

Efektivní forma vzdělávání

¨Prvotní boom a zájem o e-learningové vzdělávání, spojené s přehnaným očekáváním, že e-learning plně nahradí ostatní formy vzdělávání, již opadly a mnoho společností si uvědomilo, že realita je někde jinde. Organizace zjistily, že elektronická metoda výuky jako forma rozvoje zaměstnanců nepřináší očekávané výsledky, a to převážně v oblastech soft-skills (jako jsou manažerské a obchodní dovednosti, komunikace nebo orientace na zákazníka).

Čistě v rámci e-learningu totiž není možné posoudit a zhodnotit schopnosti, jako jsou vyjednávání, leadership nebo vedení týmů. Avšak právě k softskills tréninkům je nejideálnějším doplňkem e-learningový kurz sloužící pro připomenutí a následné ověření znalostí, tato forma je obvykle nazývána „blended learning“ nebo „b-learning“. Danému zaměstnanci to umožňuje se k tématům absolvovaného školení vrátit a doplnit si informace, které zapomněl.

Forma čistě e-learningové výuky je ideální pro školení zaměstnanců v odborných dovednostech, jako je výuka cizích jazyků, a všude tam, kde je možné jednoduše znalosti ověřit a automaticky je vyhodnotit.

Možnosti vzdělávání v praxi

Představme si případ zavádění nového produktu na trh. Aby společnost měla jistotu, že jsou její produkty efektivně distribuovány, je potřeba zajistit, že obchodní zástupci či partneři budou s produktem dobře seznámeni tak, aby jej mohli prezentovat zákazníkům. S pomocí pokročilého e-learningového řešení může HR či jiné pověřené oddělení připravit interaktivní vstupní školení o produktu a finální testování znalosti produktu, které lze jednoduše překlopit do více jazykových mutací.

Na jeho přípravu nejsou potřeba žádné speciální znalosti ani základy programování, jelikož je náročnost přípravy srovnatelná s tvorbou prezentace v PowerPointu. Tento způsob školení je neocenitelný zvlášť v případech, kdy je kladen důraz na nízké náklady a rychlost, s jakou musí být vyškoleno větší množství zaměstnanců.

Marketing a zákaznická podpora

V současné době, kdy je většina B2C i B2B trhů přesycených a vládne konkurenční boj o každého zákazníka, jsou investovány nemalé finanční prostředky do marketingových kampaní. Co udělat víc, kde získat konkurenční výhodu? Právě pokročilé multimediální systémy, založené na e-learningu, mohou být nástrojem, jak získat náskok a jak budovat povědomí a věrnost značce.

Cestou, jak nabídnout něco navíc a diferencovat své produkty, může být nabídka doplňkových služeb k prodávaným produktům. Typickým příkladem mohou být on-line školení pro koncové zákazníky, které jim pomohou a poradí s obsluhou jednotlivých produktů, nabídnou tipy a návody.

Pro jednotlivá školení může společnost v rámci multimediálních systémů vytvářet komunity zákazníků, kde si jednotliví spotřebitelé mohou vyměňovat své názory, žádat o rady firemní odborníky, přicházet s vlastními nápady a vylepšeními či pomoci odhalovat nedokonalosti současných řešení. Společnosti to přináší neocenitelný pohled zvenčí, pro který nemusí realizovat nákladné marketingové průzkumy. Navíc si firma, jež nemusí být konečným distributorem, buduje databázi spotřebitelů, kterou může využívat k dalším marketingovým aktivitám pro podporu značky či produktu.

soutez_casestudy

Vlastní zkušenosti s produktem ocení i potenciální a noví zákazníci, pro které jsou tyto informace přidanou hodnotou, kterou vidí a oceňují. Při rozhodování o vhodnosti produktu je pro zákazníka nejcennější informací doporučení ostatních uživatelů.

Veřejně dostupnou komunitu pro klienty a zákazníky je možné vytvořit pro každý produkt, odvětví, segment či pro zákaznické soutěže a snadno ji doplnit o dokumenty, návody, školení, testy aj. Zákazník tak má v jediném místě vše potřebné a společnost nemusí investovat do rozšíření funkcionalit své webové prezentace. Stačí pouze vše vložit do jednoduché stránky a e-learningové řešení zařídí zbytek.

Byl pro vás článek přínosný?