Hlavní navigace

Od Excelu ke komplexnímu řešení (1)

27. 12. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © alphaspirit - Fotolia.com
Každý majitel nebo manažer menší firmy by se měl zamyslet, zda systém, který momentálně používá, stačí jeho potřebám a zda bude stačit, i pokud firma bude růst očekávaným tempem.

Zkušenosti ukazují, že s Excelem vystačí živnostníci, případně malé rodinné firmy, i to jen do určitého okamžiku svého růstu. Pokud je organizace úspěšná, přibývají jí zákazníci a ti generují stále více objednávek. Vztahy s klienty a dodavateli jsou typickým příkladem procesů směrovaných mimo firmu, přičemž CRM čili vztahy se zákazníky je jejich těžištěm.

Aby bylo možné tyto objednávky splnit, je třeba adekvátní škálování byznysu a vnitřní procesy se stávají složitějšími a vyžadují sofistikovanější podporu. Excel, přestože jde o výkonný tabulkový procesor, který zvládne i komplexnější analýzy, přestává stačit. Hlavní příčina není v tom, že by na vaši agendu nestačil výpočetním výkonem či podporovanou úložnou kapacitou. Problém je v tom, že jde o univerzální nástroj, který nemůže konkurovat specializovaným ERR či CRM řešením.

Jedním z klíčových, pokud ne hned nejdůležitějším atributem úspěšnosti firmy jsou zákazníci. Spokojení klienti, kteří budou znovu využívat vaše služby a kupovat vaše produkty. Proto systém IT podpory vztahů se zákazníky hraje klíčovou roli mezi podnikovými informačními systémy. Je minimálně tak důležitý jako ERP systém nebo ostatní subsystémy podnikové informatiky. Platí to obecně pro firmy všech velikostí včetně malých a středních organizací.

Mnohé z nich v této oblasti stále hledají nejvýhodnější řešení. V určitém okamžiku kvantitativního růstu objemu obchodů a počtu zákazníků musí vstoupit do procesu budování vztahů mezi zákazníky a dodavateli specializovaný CRM software. V mnoha firmách jsou překvapeni, když objeví možnosti moderních CRM aplikací. V případě, pokud zákaznicky orientovaná firma má problémy s efektivním rozhodováním a nový CRM systém tyto problémy alespoň částečně řeší, může být návratnost vyšší, než se očekávalo.

OSLOVIT ZÁKAZNÍKA JE STÁLE SLOŽITĚJŠÍ

CS24

Lidé jsou zahlceni množstvím marketingových informací, takže je logické, že na málokterý podnět i zareagují. Hlavně koncoví spotřebitelé dostávají příliš marketingových nabídek, na nabídky
e-mailem většina zákazníků nereaguje a telemarketingové telefonáty je dokonce často rozčílí. Většina lidí by si nejraději sami vybrala způsob a komunikační kanál, jehož prostřednictvím bude s nimi ta která firma komunikovat.

Z toho logicky vyplývá, že nasměrovat marketingovou kampaň do takto saturovaného až prosyceného prostředí není jednoduché a vyžaduje to přesné informace. Moderní CRM systémy to umožňují a zároveň pomáhají firmám budovat povědomí, že spokojený zákazník je velkou konkurenční výhodou.

Byl pro vás článek přínosný?