Hlavní navigace

Nejčastějších chyby při najímání lidí v IT (2.)

18. 8. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © vichie81 - Fotolia.com
Příchod nového pracovníka do fungujícího IT týmu jej může stmelit, ale i rozložit. Vyvarujte se následujících chyb při najímání lidí a vytvořte funkční kolektiv IT profesionálů.

Dejte na doporučení kolegů

„Jsou to letité zkušenosti z praxe i výsledky studií: Dobří lidé doporučují další kvalitní lidi. Získáte tak reference, často s kontaktními údaji na bývalé kolegy, kteří se za uchazeče taktéž zaručí,“ myslí si Lichty. Pracovní nabídky zveřejněte na vnitropodnikové síti a odměňujte kolegy za doporučování kvalitních nových adeptů. „Máme velmi aktivní program doporučování zaměstnanců. Naším nejvýznamnějším zdrojem nových lidí jsou ti, kteří znají dosavadního pracovníka,“ říká Rosenbaum.

Nebuďte maximalisté

Spousta společností při hledání pověstné jehly v kupce sena čeká příliš dlouho. I přestože si uvědomují, jak těžké je nalézt kvalifikované technicky zdatné lidské zdroje, nechávají tyto organizace laťku pro přijetí příliš vysoko. Jestliže mají seznam deseti věcí, které by měl nový zaměstnanec splňovat, trvají na všech deseti a nestačí jim pět v kombinaci se skvělou osobností,“ říká Cashmanová.

Čím dříve, tím lépe

„Nezaměstnat nikoho je také nákladné,“ říká Cashmanová. Pokud jste nabrali zpoždění ve vydání slíbené aplikace nebo jsou vaši lidé přetížení, protože jste stále nepřijali nového vývojáře, může to podrýt samotný základ existence vaší firmy.

Popište pozici atraktivně

Popis postu je prostředkem, který přivede mnoho uchazečů až k vašim dveřím. Pokud tedy nevěnujete čas tomu, abyste jej vytvořili správně, může vás to stát hodiny času, nervy i nesplněné uzávěrky. Charakteristika pracovní pozice by měla být konkrétní, abyste odradili nekvalifikované uchazeče. Při tvorbě popisů postů ani při pohovorech neignorujte „měkké dovednosti“. Dalším kritériem je jeho přitažlivost – když nebude popis práce zajímavý, kdo ho bude číst? Proto o něm přemýšlejte jako o reklamě.

Komunikujte s HR oddělením

CS24

Odbor lidských zdrojů hraje ve vašem úspěchu mnohem větší roli než jakákoliv jiná skupina. Proto byste s nimi jako IT manažer měli mít dobré vztahy. Naučte se vysvětlovat, koho hledáte, v jejich vlastním jazyce. Ujasněte jim, na čem trváte, ale buďte realisté a poskytujte zpětnou vazbu. S lidmi z HR oddělení pravidelně hovořte. Příklad efektivní zpětné vazby: „Ten poslední člověk, kterého jste poslali, seděl na tu pozici perfektně, pokud jde o jeho soubor znalostí a dovedností. Nezapadal však do firemní kultury. My hledáme týmového hráče, a ne solitéra.“

→ Nejčastějších chyby při najímání lidí v IT (1.)

Byl pro vás článek přínosný?