;
Hlavní navigace

Nástroje pro podnikovou správu sociálních médií: GremIn, SocialCompass

1. 10. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: archiv redakce
Sociální média vítězí a většina CIO si tuto překvapivou realitu již uvědomuje. Jsou hlavním hráčem v oblasti marketingu, technické podpory, managementu zákazníků a prodejů. Ve skutečnosti je těžké představit si segment IT, jejíž součástí jsou právě sociální média.

V některých ohledech tato změna proběhla v mžiku. Velké společnosti typu PepsiCo a Merck dnes používají sociální média ke kampani svých značek. Společnosti, jako je McDonald's, teď sociální média používají při spouštění prodejů nových produktů. Povaha sociálních sítí „jeden na jednoho“ je bezprecedentní, pokud si uvědomíte, kolik lidí retweetuje marketingovou zprávu, ptá se na otázky a hledá podporu.

Podle výzkumu mezi CIO společnosti IBM jsou sociální média, pokud jde o celkové priority v rámci organizace, po přímých prodejích hned na druhém místě. Proč, to uvidíte, když budete jednoduše hledat a naleznete, například, 8 000 zmínek @FedExu za jediné odpoledne či 5 000 zmínek značky @NASCAR za pouhou hodinu ve dni závodů. Sociální média jsou širokou kategorií, jež zahrnuje veřejná data, spolupráci a komentáře uživatelů, sdílení videa a dokonce i komentáře na články, jako je tento.

Většina velkých společností používá manažer sociálních médií podnikové třídy. Naštěstí tento trh překypuje inovativními aplikacemi. Ty nabízejí unikátní směs funkcí. Jen upozorňujeme, že u každého z následujících nástrojů se cena liší podle velikosti vaší společnosti a počtu zapojených členů týmu.

Gremln: Mějte pořádek v managementu sociálních médií

Marketingová oddělení, která mají tendenci házet nápady na zeď a pak se dívat, co se uchytí, mohou používat Gremln, aby zajistili splňování regulací.

Společnosti mohou omezit vyhledávání konverzací na sociálních médiích na určitou oblast. Jestliže v jiných oblastech existují jiné firmy se stejným názvem, můžete omezit vyhledávání na konkrétní město. Poté můžete vstoupit do nejdůležitější konverzace mezi diskutující lidi. Klíčovou funkcí je schopnost blokovat určitá klíčová slova a fráze; například banka bude chtít blokovat slovo „slib“, aby nemohlo být zmíněno v příspěvku. Pro všechny příspěvky je tu potom schvalovací proces.

Uživatelé softwaru Gremln mohou navíc sledovat počty kliknutí na odkazy a jejich vliv na reálné prodeje produktů, díky kouskům kódu integrovaným na stránkách produktů, které ukazují, jakou spojitost mělo kliknutí spojené s reálným prodejem s aktivitou na Facebooku nebo Twitteru.

SocialCompass: Spravujte sociální marketing ve více oblastech

Sociální média jsou zlatým dolem technického marketingu. SocialCompass vám umožňuje vyhledávat klíčová slova a fráze, například „pizza“ a „oběd“, a potom se věnovat člověku, který tuto frázi napsal. Stejně jako většina nástrojů podnikové třídy, i SocialCompass vám umožňuje zaměření na konkrétní geografickou oblast, takže můžete správně cílit reklamu. Nástroj je určen pro velké společnosti či kohokoliv, kdo potřebuje řídit sociální marketing ve více oblastech.

Jednou z klíčových funkcí je schopnost dávat tuto aktivitu do souvislostí. Jestliže expert na sociální média ve vaší společnosti najde někoho, kdo v jedné oblasti hovoří o jisté značce, umožní vám nástroj sledovat jeho aktivitu a poté mu nabídnout odměnu v závislosti na tom, jak tuto odměnu retweetuje.

CS24

Souhrnné zprávy SocialCompassu ukazují, jak se vám všechny aktivity na sociálních médiích vyplácejí, pokud jde o počty kliknutí na odkazy s odměnami a kolik lidí sdílí odkaz s přáteli.

→ Nástroje pro podnikovou správu sociálních médií: UberVU, Salesforce