Hlavní navigace

Mapy Google jsou novou sociální sítí (3)

22. 11. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © ra2 studio - Fotolia.com
Ve chvíli, kdy se Twitter propadá a Facebook jde ke dnu, se Mapy Google ukázaly být tou nejlepší sociální sítí pro podniky.
Mike Elgan 22. 11. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Předchozí díl

Takže, jestliže jsou Twitter a Facebook špatné pro byznys, jaká je alternativa?

Přichází „dobrá“ sociální síť pro podniky

Podniky potřebují sociální sítě pro posílení a obranu své značky, sdílení informací o produktech, interakci se zákazníky a participaci na relevantních konverzacích se světem. Ale které?

Stále častěji odpověď zní: Mapy Google.

Mapy Google zasahují obrovský počet zákazníků – více, než bývá možné u „klasických“ sociálních sítí.

Mapy Google mají více než miliardu uživatelů. A ačkoliv má Facebook aktivnější uživatele, nikdy vám neumožní zasáhnout je všechny, a to kvůli jeho algoritmické kontrole toho, kdo vidí co. Ve skutečnosti měl update z počátku letošního roku devastující dopad na organický dosah Facebooku, což přišlo v kombinaci s velikým navýšením poplatku za inzerci.

Organický dosah Facebooku je teď na pouhých 1,2 %. Což znamená, že jen 1,2 % vašich sledujících vidí příspěvky, k jejichž sledování se dobrovolně zapsali.

Mapy Google se stávají nedocenitelným nástrojem pro marketing – a ve stále větší míře nástrojem lepším než sociální sítě.

Kdykoliv spotřebitelé chtějí najít nějaký podnik, stále častěji tak činí s využitím vyhledávače Google nebo Map Google. Obsah map se nyní automaticky objevuje ve výsledcích vyhledávání, takže silná přítomnost na Mapách Google vám dá mapy i vyhledávání. A výsledky v mapách jsou ve výsledcích upřednostňovány ve chvíli, když je uživatel fyzicky blízko.

Mapy Google nemají být sociální sítí. Ale po nedávných změnách teď Mapy Google zvládají většinu věcí, které podniky potřebují od sociálních sítí.

Google tento týden ohlásil novou funkci, která veřejnosti umožňuje psát podnikům přímo skrze aplikaci Mapy. Tato funkce se objeví jako nové tlačítko „zprávy,“ které bude postupně uvolňováno v rámci aktualizace jak iOS, tak Androidu.

Zákazníci mohou chatovací funkci využít pro objednávání produktů, dotazy ke skladovým zásobám konkrétního zboží či další otázky související s oblastí zákaznických služeb.

Jestliže budou mít uživatele nějakou stížnost, lze ji vyřešit přímo a v soukromí. Protože tahle interakce není veřejná, nebude zde prostor ani pro spammery a trolly.

Pokračování