Hlavní navigace

Jak zvýšit prodeje pomocí SMS

20. 8. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © Christoph Plueschke - Fotolia.com
Textové zprávy mohou rozšířit řady vašich zákazníků. Přečtěte si 12 tipů pro efektivní tvorbu SMS zpráv.

Populární „esemesky“ nedávno oslavily dvacáté výročí, rozhodně však nepatří do starého železa. Naopak je lze využít i pro marketing a oslovení nových zákazníků.

I když jako šéf IT odpovídáte primárně za chod počítačových systémů a komunikaci ve firmě, pravděpodobně ve spolupráci s marketingovým ředitelem často hledáte způsoby pro zvýšení prodejů. Jestliže jste dosud SMS marketing ve vaší firmě nepoužili, uvažte, že textové zprávy si jejich příjemci řádově čtou v průběhu minut od chvíle, kdy je dostali.

To znamená podstatné zkrácení doby doručení kýžené informace k zákazníkovi oproti e-mailu, kde časový úsek činí několik desítek hodin. Společnost Hipcricket, zabývající se mobilním marketingem, v této souvislosti tvrdí, že na firemní textové zprávy reaguje až třicet procent spotřebitelů a míra využití mobilních slevových kupónů je desetkrát vyšší než u papírových, distribuovaných novinami či e-mailem.

Strategie SMS marketingu

Ale než začnete o SMS kampaních uvažovat, je tu několik věcí, které byste měli vědět. Nejprve je třeba si uvědomit, že jsou vaše zprávy omezeny na pouhých 160 znaků. V závislosti na typu zprávy, kterou posíláte, byste měli do textu zakomponovat informaci o ceně služby, návod, jak ji deaktivovat, či informaci o tom, jak často je budete informovat.

Potřebujete si také vytvořit seznam zákazníků, k nimž mají vaše texty doputovat.

Jestliže se například účastníte veletrhu, vytvořte systém značek, který návštěvníky instruuje k odeslání SMS s klíčovým slovem pro získání speciálních nabídek či informací o produktech. Stejné značení můžete vyvěsit i přímo v provozovnách nebo je možné vaši akci propagovat v reklamních spotech v rádiu. Vyzvěte posluchače k odeslání klíčového slova na vaše telefonní číslo, aby získali více informací nebo speciální nabídku.

Dobrým místem pro předání zprávy o možnostech SMS komunikace zákazníkům jsou billboardy. Nakonec nezapomeňte klíčová slova pro SMS vyvěsit na platformy, které již pro svůj marketing používáte, včetně sociálních sítí, e-mailových zpráv a newsletterů.

Omezení počtu znaků v SMS je pro vytvoření zprávy, která by vám měla přivést více zákazníků, poměrně velkou výzvou. Jako všude i v tomto případě je potřeba praxe. Uvidíte, že se budete postupně zlepšovat. Pro lepší pochopení uvádíme jeden konkrétní příklad o speciální nabídce:

„Speciální nabídka jen u nás. Happy hours Po–Pá 7:0–9:00. Káva a muffin za 25,–! Nechcete-li zasílat další zprávy, odpovězte STOP.“

Vidíte, klíčové sdělení se vtěsnalo do 133 znaků.

12 tipů pro efektivní tvorbu SMS zpráv

1. Nabídka musí být srozumitelná.

2. Použijte přesvědčivý titulek, který ihned zaujme pozornost čtenáře. Může jít o dramatické oznámení – něco, co vyvolá zvědavost.

3. Rychle ukažte zákazníkům výhody vašeho produktu nebo služby.

4. Používejte pouze běžné zkratky. Vyhněte se oborové hantýrce a specializovaným pojmům.

5. Váš systém nebo operátor může omezovat používání určitých speciálních znaků v textu SMS. Ověřte si to dříve, než zprávu rozešlete.

6. Zpráva musí být jednoduchá na pochopení. Nesnažte se do ní vtěsnat příliš mnoho informací. Řekněte zákazníkovi, jaký produkt nebo službu nabízíte, co by pro něj znamenalo tento výrobek mít, a nakonec přidejte nějakou výzvu k akci.

7. Sdělte svým klientům minimálním počtem slov, co mají udělat a proč je důležité odpovědět – „Platí pouze dnes. Volejte ihned!“

8. Použijte silnou výzvu k akci. Například: „Jednejte ihned“, „Poslední šance“ nebo „Jednorázová nabídka“.

9. Zpráva musí být časově omezená, aby uživatelé museli odpovědět rychle (jinak jim vaše nabídka uteče). Třeba restaurace by mohla odeslat SMS zprávu hodinu před obědem, kdy lidé začínají přemýšlet o tom, kam se dnes půjdou najíst.

10. Prioritou by mělo být odpovídat na zprávy co nejdříve – každá odpověď značí prodejní příležitost. Pokud je potřeba, mějte k dispozici několik lidí, kteří budou reagovat na dotazy.

11. Vymyslete spoustu způsobů – představení nových produktů, připomínky schůzek, soutěže, kupónové slevy a podobně –, abyste zůstali se zákazníky v kontaktu pomocí SMS.

CS24

12. Skvělou příležitostí pro zasílání speciálních nabídek jsou třeba jmeniny nebo různé svátky.

 

Byl pro vás článek přínosný?