Hlavní navigace

Filip Neuhäuser ze Siemens Enterprise Communications: Cloud přináší uživateli svobodu

5. 1. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © rubysoho - Fotolia.com
Problematice sjednocené komunikace jsme se věnovali v krátkém rozhovoru s Filipem Neuhäuserem ze společnosti Siemens Enterprise Communications.

CIO BusinessWorld: Termín sjednocená komunikace (UC) se v podnikové sféře objevuje již dlouho. Je pozornost věnovaná UC při tvorbě komunikační strategie firem dostatečná? Jak by se v ní měla promítnout?

Filip Neuhäuser: Komunikace je nejpřirozenější lidskou činností. Bez ní není spojení a bez spojení není velení. Každý z nás má vytvořen vlastní styl, adoptujeme nové formy elektronické komunikace. A jaký je důsledek? V každé organizaci existují větší či menší problémy zapříčiněné různou, individuálně se vyvíjející komunikací jejích členů jak mezi sebou, tak pomocí různých technologií.

Sjednocená komunikace (UC) ponechává co nejvíce v přirozené komunikaci člověka, tedy co nejvěrněji nastaví pomocí technologie podmínky podobné osobnímu rozhovoru tváří v tvář. Základem je vytvoření komunikační strategie, která řekne kdo, s kým, o čem, v jaké situaci – jak bude komunikovat. Vytvoření komunikační strategie je to, co našim zákazníkům doporučujeme.

CIO BusinessWorld: Jakých chyb se nejčastěji společnosti dopouštějí při zavádění UC a na co by se měly zaměřit při její implementaci?

Filip Neuhäuser: Na začátku nechť je rozhodnutí, co pro každou firmu, organizaci znamená UC – jaké komunikační kanály a nástroje potřebuje (např. jedna hlasová síť přes pět evropských zemí, jednotný adresář s možností volby čísla, velké audio a web konference, klienti na mobilních telefonech s iOS a Androidem), další jsou v podstatě třešničkou na dortu (např. velké video konference).

Druhým krokem je rozhodnutí, jaké UC služby jsou pro firmu zásadní (např. prezence provázaná s docházkovým systémem, služba jednoho čísla, ad hoc audio a web konference), které mají prioritu 2 (instant messaging – služba krátkých zpráv), a ostatní. Uživatelé musí nalézt hodnotu v UC sami pro sebe, něco, co je pro ně dobré a užitečné (ušetření času, lepší emoce člověka, méně byrokracie atd.). Úkolem lidí z IT je kolegům mimo IT pomoci výše popsané hodnoty hledat a nalézt. Nutností je mít vytvořenou komunikační strategii.

CIO BusinessWorld: V současné době je tématem číslo jedna cloud. Co přináší do oblasti UC a jaké další trendy můžeme očekávat?

Filip Neuhäuser: Jednoznačně svobodu, svobodu volby. Cloud přináší svobodu pro uživatele – kdekoliv a kdykoliv je k dispozici vše, co potřebuje pro práci. Dále svobodu pro firmy a organizace – rozhodnout se, zda chci vlastní privátní cloud nebo si nechám dodat UC komunikační služby na klíč od specialistů. Pro velké organizace a mezinárodní firmy má smysl privátní cloud. Příkladem jsme my sami. Řešení Siemens Enterprise Communications pro cloud se jmenuje Star UC – je mi jedno, zda se připojím ve Vídni, Mnichově, Varšavě nebo Moskvě, z hotelu nebo Wi-Fi hotspotu – jsem stále na jednom telefonním čísle pro volání, videohovory a webkonference, k dispozici mám pořád stejnou sadu služeb.

Pro českou pobočku Siemens Enterprise Communications je jedno, kde technologie v datovém centru fyzicky leží, odebíráme a platíme jen paušál za dohodnuté služby. Naopak pro malé firmy a společnosti „z jednoho města“ je ekonomicky vhodné si pořídit UC jako službu, platit paušál a soustředit se na svůj obor podnikání.

CIO BusinessWorld: Od zavedení UC si společnosti slibují samozřejmě i úspory (ROI) a zvýšení produktivity. Ve kterých oblastech je mohou očekávat (a jakými prostředky toho lze dosáhnout)?

CS24

Filip Neuhäuser: Začněme zvýšením produktivity – to je mnohdy zásadnější než úspory. S využitím UC je výměna informací rychlejší, přesnější a názornější. Dříve vím o poptávce zákazníka (zmínil se na Twitteru), rychleji reaguji ve firmě (sestavím web konferenci s kolegy na téma „jak na poptávku reagovat“), automatizuji vytvoření a zaslání nabídky (CEBP řešení). Automaticky analyzuji komunikaci a zahajuji kampaň, a to vše dříve a s menšími interními náklady.

A když už jsme došli k úsporám – místo porad „na centrále v Praze nebo v Brně“ svoláváme porady formou web konference, ve které se slyšíme, sdílíme plochy svých chytrých telefonů a PC, chatujeme, ukazujeme si materiály přes sdílený obraz z videokamery a nemusíme cestovat (náklady na dopravu, ubytování) ani trávit čas na cestě – porada místo tisíců až desetitisíců korun stojí jednotky korun – a je možná kdykoliv, ihned – a jsme zpět u produktivity.

Byl pro vás článek přínosný?