Hlavní navigace

#AimtecHackathon 2019 vyhrála nová herní aplikace

15. 3. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Aimtec
O víkendu 8.‒10. března 2019 se v plzeňské Moving Station konal už čtvrtý #AimtecHackathon. Jeho hlavní částí byl programátorský maraton, při kterém účastníci dostali k dispozici nové technologie, mentory a především prostor k tvorbě. Co však vyvinou, to už záleželo jen na nich. Letos si cenu poroty i publika odnesl tým PSI se svou herní aplikací. Program byl ale připraven i pro širší veřejnost a pro děti. Aktuální ročník byl navíc v několika ohledech rekordním.

Společnost Aimtec, která #AimtecHackathon pořádá, má za sebou nejsilnější ročník této akce. Rekordní byl nejen počet účastníků, kterých do Plzně přijelo 69, včetně dvou týmů z univerzit v německém Chamu a Regensburgu, ale největší v historii akce byl i počet technologií, které se podařilo pro akci propůjčit. Velký zájem byl také o přednášky pro širší veřejnost (TechTalks) a nedělní odpolední program pro děti (Younghackers).

„Letošní ročník byl výjimečný a mile nás překvapil velký zájem, díky kterému jsme museli několik dní před akcí zastavit registrace. Co nás ale těší mnohem víc, je to, že se k nám řada účastníků vrací. Některé z nich už považujeme za osobní přátele. Věřím, že i na tom letošním hackathonu vznikla řada nových přátelství,“ říká Jiří Dobrý, hlavní organizátor #AimtecHackathonu a dodává: „Nově celá akce trvala tři dny, což bylo pro orzanizátory velmi vyčerpávající. Už teď se ale těšíme na další ročník a začínáme pracovat na jeho přípravách.“ Atmosféru na hackathonu si pochvaluje i Markéta Jedličková z vítězného týmu: „AimtecHackathon je skvělý díky tomu, že se na něm člověk cítí jako doma, je tady úžasný tým lidí, který ho organizuje a vkládá do něj hodně energie.“

A jaké projekty díky #AimtecHackathonu vznikly? Na prvním místě v hlasování poroty i publika se umístil tým PSI, který vyvinul ovladač pro hraní her více lidmi. Jen pomocí smartphonu si tak s přáteli budete moct zahrát stejnou hru a spolupracovat na jejím průběhu – každý hráč ovládá jen část pohybu, například chůzi nebo otevírání dveří. Aplikace HumanPad už je dokonce k dispozici na Google Play, i když zatím v omezeném režimu.

Druhým místem porota ocenila aplikaci KlaVíáR, díky které si můžete zahrát na piano ve virtuální realitě, a na třetím místě se umístil tým s chytrou ledničkou, která mimo jiné včas upozorní na blížící se datum spotřeby uložených potravin. Dalšími projekty byla například aplikace pro hudební festival, robot pro vzdělávací účely nebo ovládání průmyslového robota se zapojením umělé inteligence.

soutez_casestudy

Následujícím bodem víkendového programu byly sobotní TechTalks, na které mohl přijít kdokoli z řad laické i odborné veřejnosti. Partneři akce přivezli například přednášky o počítačovém rozpoznávání textu, kyberbezpečnosti nebo cloudových službách. Závěr pak patřil dětem. V neděli odpoledne je čekal zábavný program ve spolupráci s plzeňskými vzdělávacími institucemi Centrum Robotiky, Fakulta aplikovaných věd ZČU, nvias a VOŠ a SPŠE Plzeň. Spolupráce se Západočeskou univerzitou (ZČU) je klíčová nejen při #AimtecHackathonu. 

Na úvodním snímku je vítězný tým PSI.

Byl pro vás článek přínosný?