Hlavní navigace

5 nezodpovězených otázek o Windows 10 1909 (1)

1. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Helder Almeida - Fotolia.com
Další verze Windows 10 by měla dorazit již brzy. Ovšem pokud jde o podniky, pak ve vzduchu stále visí několik otázek ohledně toho, co bude tato verze obnášet a zdalipak nastaví standardy pro všechny budoucí podzimní updaty.

Vzhledem k tomu, že Microsoft svůj aktualizační model Windows 10 počátkem července opět násilně změnil, pokusil se Computerworld pokusil analyzovat motivaci redmondského giganta k degradaci upgradu systému plánovaného na podzim tohoto roku – Windows 10 1909 – na pouhou drobnou nadstavbu nad květnové vydání.

Ovšem ačkoliv byl Computerworld byl schopen dekódovat velkou část původních oznámení Microsoftu a vysvětlit pravděpodobné důsledky pro komerční zákazníky, ne každý aspekt systému Windows 10 1909 byl vysvětlitelný v informačním vakuu, které Microsoft udržoval.

Následujících pět otázek zůstává nezodpovězeno. Nemusí to být jediné dotazy, ale patří mezi nejdůležitější pro podniky a správce IT. Jakmile Microsoft uvolní 1909 – což by mělo být brzy –některé z nich by mohly být vyřešeny.

Jde v případě 1909 o jednorázovou záležitost, nebo o novou podzimní normu?

Computerworld svoji pozici vytyčil už dříve: existuje jen malá šance, že by Microsoft investoval tolik času a energie do vytvoření zcela nového druhu upgradu, který byl řešen pomocí jiného mechanismu než dříve, k tomu, aby výsledné řešení použil pouze jednou. Byla by to hloupost, pokud by byly k dispozici jiné levnější a méně narušující (disruptivní) způsoby, včetně úplného vynechání aktualizace nebo rozšíření podpory řekněme pro Windows 10 1809 nebo dokonce Windows 10 1903, které by vynechanou aktualizaci pokrylo.

soutez_casestudy

Pokud tomu tak skutečně je, potřebují komerční zákazníci ujištění od Microsoftu, že se formát a způsob dodávky 1909 stane normou pro každou další podzimní aktualizaci. Podniky potřebují pro účely plánování finální harmonogram a informace o obsahu aktualizace – v případě aktualizace alespoň ve smyslu úrovně změny. Tohle ad hoc servisní model nevyřeší.

Pokračování

Byl pro vás článek přínosný?