Hlavní navigace

Zákazníci zpravidla řeší celkovou efektivitu procesů...

4. 7. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Konica Minolta
... od digitalizace dokumentů, přes vytěžení údajů, až po automatizovaný oběh takových dokumentů a jejich metadat společností, říká Barbora Kolaříková, MCS Product Manager ze společnosti Konica Minolta Business Solution Czech.

Je poptávka po ECM/DMS systémech stálá, nebo pozorujete v poslední době nějakou změnu zájmu u zákazníků?

Zájem zákazníku u dokumentová řešení, ať už se bavíme o úložištích, tedy DMS, či o nástrojích pro digitalizaci a automatizaci firemních procesů, má stoupající tendenci. Firmy se zamýšlí, jak zefektivnit svoji činnost i práci svých zaměstnanců, zejména při aktuální situaci na trhu práce, kdy o každého kvalifikovaného zaměstnance mezi sebou svádí tvrdý boj.

Změnilo se něco v souvislosti s novou direktivou GDPR? Přišli jste s novými produkty/službami? Přišli zákazníci s novými požadavky?

Řešení, jež nabízíme, samozřejmě musí odpovídat nové legislativě. Navíc řešení Konica Minolta lze využít i pro vlastní procesy spojené s GDPR, např. pro vyhledávání dat či jejich automatizovaný výmaz.

Jak se v praxi daří zaváděním DMS/ECM systémů omezit objem potištěného papíru? Jsou i nějaké pozitivní příklady z veřejného sektoru?

Právě na realizacích z veřejného sektoru lze ukázat, jak implementace našich dokumentových řešení může zefektivnit činnost takové organizace, např. zavedením systému spisové služby s napojením na další systémy včetně ISDS.

Sledují zákazníci při zavádění DMS/ECM systémů pouze zjednodušení/zlevnění agendy s dokumenty nebo čekají, že se zlepší i jejich obchodní procesy? Daří se to?

Zákazníci zpravidla řeší celkovou efektivitu procesů – od digitalizace dokumentů, přes vytěžení údajů, až po automatizovaný oběh takových dokumentů a jejich metadat společností. S efektivitou obchodních procesů bezprostředně souvisí požadavek na mobilitu – řešení KM umožní pracovníkům v terénu co nejvíce využívat mobilní zařízení a nebýt tak, jsou-li zainteresování v procesu, vázáni na pobyt v kanceláři. Lze krásně demonstrovat například na možnosti schvalování přijatých faktur manažery na služebních cestách, vytěžováním dat prostřednictvím mobilního telefonu, aplikacích pro servisní techniky apod.

soutez_casestudy

Jaké jsou hlavní problémy, které je třeba překonat při propojování oběhu elektronických dokumentů s ostatními informačními systémy ve firmě?

Dokumentová řešení Konica Minolta nabízí široké možnosti integrace s ostatními vnitropodnikovými systémy, lze využít webové služby, API, či dokonce výrobcem předpřipravené konektory. S dodavatelem dalšího podnikového systému se zpravidla, vzhledem k tomu, že se jedná o požadavek jeho vlastního klienta, není problém dohodnout na té nejoptimálnější možnosti.

Byl pro vás článek přínosný?