Hlavní navigace

Při implementaci ERP se setkáváme se zajímavými úlohami

14. 11. 2019
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Abra
Zejména v případech, kdy integrujeme naše systémy s jinými aplikacemi nebo službami, říká Martin Jirmann, CEO společnosti Abra Software.

Jak se v roce 2019 vyvíjí reálná poptávka po manažerských informačních systémech, resp. specificky po řešeních ERP?

Poptávka je víceméně stabilní, roste poptávka po řešeních podporující automatizaci práce a integraci s jinými aplikacemi.

Výzvou současnosti je snaha automatizací procesů zvýšit efektivitu výroby a snížit nároky na objem pracovních sil. Jak by měl ERP systém obecně tyto požadavky podpořit?

Systém by neměl vyžadovat interakci uživatelů, není-li to nezbytně nutné. Pokud má systém veškerá potřebná data pro danou operaci, měl by sám poznat, že ji lze dokončit a udělat to. Rutinní operace by měl dělat automaticky, ideálně „na pozadí“.

Kam se dnes posouvá inteligence ERP systémů? Která funkcionalita (strojové učení, prediktivní analytika, umělá inteligence...) nejvýrazněji přispívá k vývoji inteligentních ERP systémů a proč?

V případě ABRA Gen je klíčová dostupnost univerzálního API rozhraní, přes které se lze integrovat na jakákoliv systém, a to včetně systémů řešících specifické oblasti s využitím umělé inteligence. Příkladem může být integrace na systém pro inteligentní vytěžování dokumentů, chytré plánování logistiky nebo na pokročilé oborově zaměřené APS systémy.

Daří se vašim zákazníkům, kterých se týká elektronická evidence tržeb, dostatečně pružně reagovat na legislativní požadavky a změny související se zavedením EET? Jak jim v tom jejich ERP systém pomáhá?

Systémy ABRA jsou na EET už od počátku plně připravené a zprovoznění této komunikace je otázkou „několika kliků“. Kromě toho mají zákazníci možnost obracet se na naši zákaznickou podporu, kde jim kolegové dokáží rychle pomoci.

Zaznamenali jste v poslední době nějaké další nové nebo neobvyklé požadavky na funkcionalitu manažerských/ERP systémů? Jakým způsobem jste je řešili?

Zejména v případech, kdy integrujeme naše systémy s jinými aplikacemi nebo službami, se setkáváme s velmi zajímavými úlohami. Jsou to různá B2B nebo B2C řešení automatizující nějaký proces specifický pro daného zákazníka. Takové věci nás ale baví.

Které vlastnosti řešení, jež dodáváte, jsou podle vás klíčové pro váš úspěch na trhu?

Jednoznačně je to schopnost přizpůsobení se potřebám zákazníka, již dříve zmíněná schopnost integrace díky API rozhraní a pak také garantovaná legislativní připravenost. Pro naše zákazníky je významné, že naše systémy trvale rozvíjíme a inovujeme, zákazníci chtějí vědět, že systém má jasnou budoucnost, že má svou strategii.

CS24

Můžete uvést konkrétní případ, kdy se vašemu zákazníkovi podařilo pomoci vašeho systému vyřešit nějaký klíčový problém nebo mu to přineslo podstatnou konkurenční výhodu?

Například jsme pro našeho zákazníka implementovali řešení, jež umožňuje automaticky zpracovávat data o prodejích realizovaných prostřednictvím obchodní platformy Amazonu v cca 24 zemích. Díky tomu dostal zákazník pod kontrolu pohyb a prodej svého zboží. Toto řešení také automaticky připravuje přesné podklady pro zpracování daní v jednotlivých zemích.

Byl pro vás článek přínosný?