Hlavní navigace

Pět způsobů, jak zvládnout firemní data

11. 7. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: IDG
Mnoha organizacím chybí základní přehled o tom, kdo vlastní specifické informace, jak důležité jsou či dokonce zda mají osobní nebo čistě profesionální povahu.

Musíte proto informace nejprve mapovat a klasifikovat, abyste mohli určit jejich relativní hodnotu.

Organizace stále bojují s ochranou dat

I přes přítomné nebezpečí mají podniky s ochranou těchto dat problémy. Symantec objevil, že v posledních 12 měsících:

  • 69 procent organizací ztratilo důležitá data kvůli lidské chybě, poškození hardwaru, selhání softwaru a ztraceným či ukradeným mobilním zařízením,
  • 69 procent firem vystavovalo důvěrné informace potenciálnímu zneužití,
  • 31 procentům společností nějakým způsobem selhala pravidla pro správu dat.

Pokud jde o vystavování důvěrných informací a selhání organizačních pravidel, jedním z nesporných důkazů a doprovodných jevů je šíření informací. Třicet procent respondentů přiznává, že to byl jeden z faktorů, případně nejdůležitější faktor těchto lapálií. „Největší starostí našeho IT oddělení, pokud jde o informace, je jejich klasifikace, tak abychom věděli, co vlastně máme,“ říká IT manažer velkého podniku zaměřeného na finanční služby. „Disponujeme tolika informacemi, že je těžké je pospojovat dohromady. Je to velmi složité i kvůli všem možným regulacím ve finančním průmyslu.“

Ve skutečnosti je podle Desaie celých 42 procent dat schraňovaných organizacemi duplikáty uloženými mnohokrát na sdíleném serveru, na fyzických počítačích, přiloženými k e-mailům či zkopírovanými na mobilní zařízení.

Pět způsobů, jak zvládat data lépe

Nabízíme vám pět kroků, jak lépe spravovat vaše data:

1. Zaměřte se na informace, ne na zařízení či datové centrum. Soustřeďte se na tvorbu informační infrastruktury, která zoptimalizuje schopnost vaší organizace nacházet, získávat a spotřebovávat informace důležité pro byznys. Mezi klíčové technologie patří virtualizace, cloudové služby a mobilní zařízení a aplikace.

2. Získejte komplexní porozumění. Poznejte své informace a uvědomte si, že ne všechny jsou rovnocenné. Mnoha organizacím chybí základní přehled o tom, kdo vlastní specifické informace, jak důležité jsou či dokonce zda mají osobní nebo profesionální povahu. Musíte informace mapovat a klasifikovat, abyste mohli určit jejich relativní hodnotu. Jakmile to uděláte, umožní vám to vytvářet priority v oblasti bezpečnosti, ochrany a managementu zdrojů pro informace, které jsou opravdu důležité.

3. Buďte efektivní. Používejte deduplikaci a archivační technologie pro vyšší ochranu při menším objemu dat. Ukládejte pouze to, co opravdu potřebujete.

4. Nastavte pevná pravidla. Je důležité stanovit jasné mantinely pro informace, jejichž dodržování by mělo být vynucováno všude tam, kde se tyto informace nacházejí, ať už ve fyzickém, virtuálním či cloudovém prostředí. Taková pravidla sjednocují klasifikaci informací, automatizují zjišťování vlastníků a uživatelů specifických informací, kontrolují přístup k datům a jejich šíření, automatizují zachovávání a mazání a zrychlují proces eDiscovery.

5. Zůstaňte agilní. Plánujte budoucí informační potřeby implementováním flexibilní infrastruktury, která podporuje trvalý růst.

CS24

Čtěte také: Jste si jisti, že máte kontrolu nad svými daty?

 

Byl pro vás článek přínosný?