Hlavní navigace

Peníze do IT: Vzestupy a pády (3)

23. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © ElenaR - Fotolia.com
Podniky všech typů a velikostí procházejí digitální transformací a navyšují investice do některých technologií, zatímco jiné je omezují. Přinášíme přehled pravděpodobných investičních favoritů a outsiderů.

> předchozí část 

8. Na ústupu: Plánování podnikových zdrojů (ERP)
Procento respondentů snižujících investice: 14

Protiváhou sektorů IT, které vykazují výrazný růst investic, jsou oblasti, jež řada IT ředitelů považuje za buď plně rozvinuté, nebo příliš mladé na zavádění. Tradiční lokálně provozované ERP systémy spadají do první kategorie jako vyspělá technologie, takže nové investice klesají.
„Trh lokálního softwaru zůstává důležitý, protože střední a velké podniky stále udržují původní systémy, dokud nevyprší smlouvy a dokud nebudou mít ucelenou strategii digitální transformace,“ vysvětluje Findling.

Ray Watson, viceprezident pro technologie ve společnosti Masergy, která poskytuje služby softwarově definovaných sítí, je přesvědčen, že investice do ERP by mohly po roce 2019 opět vzrůst.

„ERP systémy rozhodně neustoupí z výsluní, ale budou se dále vyvíjet a uživatelé s nimi budou komunikovat jinými způsoby – zejména prostřednictvím hlasových rozhraní a rozšířené reality,“ říká Watson.

9. Na ústupu: CRM řešení
Procento respondentů snižujících investice: 35

Ačkoli bezprostřední budoucnost systémů pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) vypadá nepříznivě, datová analýza s využitím umělé inteligence má potenciál zájem v příštích letech opět oživit.

Špičkové moderní CRM systémy mohou na základě dostupných dat, jako jsou aktivita zákazníka, návštěvnost internetových stránek, e-mailová komunikace, otevřené nabídky a další, odhadovat, zda bude nakonec obchod uzavřen, říká Moritz Zimmermann, technologický ředitel pro oblast zákaznické zkušenosti ve společnosti SAP.

„AI s hloubkovou analýzou pomáhá obchodníkům trávit více času se zákazníky a pracovat efektivněji díky ‚tipům‘, jak získat zakázku, které jim automaticky poskytuje CRM řešení.“

soutez_casestudy

10. Na ústupu: IoT
Procento respondentů snižujících investice: 2

Navzdory neustálým obavám IoT v roce 2019 mnohé překvapí, předpovídá Ben Lorica. „Klíčové prvky máme k dispozici: levné senzory, specializovaný hardware pro zpracování dat na okraji sítě, modely strojového učení využívající nejnovější pokroky v AI a vyspělejší technologie datové infrastruktury – často cloudové – které dokážou zvládat i velké objemy dat.“
Serge Findling jeho optimismus ne zcela sdílí: „IoT postaví podnikové IT před řadu problémů včetně otázek řízení a bezpečnosti, které zpomalí propojování informačních a provozních technologií.“

Byl pro vás článek přínosný?