Hlavní navigace

PayPal kupuje vývojáře analytického softwaru Iron Pearl

19. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © NatUlrich - Fotolia.com
Provozovatel on-line plateb kupuje technologickou firmu, která mu má zajistit další růst počtu uživatelů.

Provozovatel on-line plateb PayPal převzal firmu Iron Pearl, která vyvíjí specializovaný software pro získávání a udržení zákazníků. Zakladatelé společnosti Iron Pearl Stan Chudnovsky a James Currier v PayPalu povedou nový tým zaměřený na růst počtu uživatelů. Chudnovsky se stane viceprezidentem PayPalu pro růst, Currier bude působit jako poradce pro stejnou oblast.

Jejich tým se bude soustřeďovat na rozšiřování zákaznické základny PayPalu a na lepší zapojení uživatelů. Využije přitom analytické softwarové produkty firmy Iron Pearl, které jsou navrženy pro virální marketing – taktiku pro rychlé šíření sdělení v sociálních sítích, kde si je předávají sami spotřebitelé. Na firemním blogu to uvedl prezident společnosti PayPal David Marcus.

„Jsme si jisti, že uplatnění těchto jedinečných a vysoce účinných schopností v PayPalu povede k tomu, že budeme naše přelomová řešení pro platby moci ještě více rozšířit mezi prodejce i spotřebitele,“ domnívá se David Marcus.
Podle Marcuse prožívá PayPal s více než 123 miliony aktivních uživatelů po celém světě období prudkého růstu. Pět milionů uživatelů se přitom ke službě připojilo v posledních třech měsících roku 2012. Šlo tak o čtvrtletí nejrychlejšího růstu za posledních osm let. Ve svém blogovém příspěvku ale Marcus zároveň uvedl, že PayPal by mohl růst ještě rychleji.

Chudnovsky a Currier jsou matadory úspěšných projektů

Před firmou Iron Pearl založili Chudnovsky a Currier společnost Tickle, která se specializovala na online testování kariérního hodnocení. Již ta experimentovala se strategiemi virálního marketingu. V roce 2004 koupil společnost Tickle za 100 milionů dolarů inzertní portál s nabídkami práce Monster Worldwide, který fungue i na českém trhu.

Dvojice zakladatelů pak vytvořila službu WonderHill pro hry v sociálních sítích, kterou v roce 2010 podle vlastního vyjádření koupila vývojářská společnost Kabam zaměřená na online hry.

soutez_casestudy

Chudnovsky navíc vedl strategie růstu pro řadu dalších společností, mimo jiné pro komunitní web Goodreads, který nabízí sociální síť pro publikování recenzí knih a který byl nedávno převzal online gigantem Amazon.com nebo pro společnost BranchOut, zaměřenou na profesní networking na platformě Facebook. „Dokázal vytvářet skutečný a trvalý virální růst a podporovat udržení zákazníků ve svých vlastních start-upech, ale také poradit jiným, jak růst mimořádným tempem a získávat stovky milionů unikátních nových uživatelů,“ hodnotí jeho působení Marcus.

G+

Byl pro vás článek přínosný?