Hlavní navigace

Pavel Krčma z AVG: sociální sítě stále hledají vhodný poměr mezi uživatelským pohodlím a bezpečností

13. 10. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: AVG
Na otázky redakce CIO BusinessWorldu odpovídal Pavel Krčma, šéf AVG VirusLabs v Brně.

CIO BusinessWorld: Autoři malware přicházejí stále s novými modely monetizace svých aktivit. Můžete zmínit nejzajímavější "novinky" v této oblasti? Dají se nové metody obecně předpovídat? Pokud ano, na ce se můžeme "těšit" v blízké budoucnosti?

Pavel Krčma: Útočníci se výrazně více zaměřují na digitální peníze (digital currency). Již dříve objevili jejich výhody, nicméně nyní se přímo zaměřují na jakési virtuální kapsářství, tedy krádeže virtuálních peněženek uživatelů. Předvídání vývoje malware je bez křišťálové koule obecně téměř nemožné.

CIO BusinessWorld: V minulých verzích reportu jste předpovídali rapidní nárůst množství hrozeb pro mobilní platformy, vyplnila se tato očekávání?

Pavel Krčma: Jednoznačně, nárůst je exponenciální o stovky procent.

CIO BusinessWorld: Jaké hrozby vnímáte v současnosti jako nejzásadnější z pohledu podnikové bezpečnosti?

Cílené útoky, tedy takové, které jsou "šité na míru" daným podmínkám. Je zde vysoká šance, že takový útok unikne pozornosti, jak bezpečnostního software, tak lidí, a útočník se dostane k tomu k čemu zamýšlí.

CS24

CIO BusinessWorld: V reportu zmiňujete také stupňující se útoky na Facebook a podobné platformy. Nakolik mohou ohrozit další rozvoj sociálních sítí?

Podle mého názoru teď záleží na tom, jak provozovatelé sociálních sítí zareagují. Nebezpečí je v zásadě jak v žádné reakci (vzniklý nepořádek uživatele odradí), tak v přehnané reakci (příliš striktní pravidla). Rozhodně asi nějakou dobu potrvá, než se systémem pokus-omyl najde vhodný poměr bezpečnosti k uživatelskému pohodlí.


Byl pro vás článek přínosný?