;
Hlavní navigace

Patero kroků k podpoře inovací v IT

1. 8. 2023
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Upřednostňováním technologií, lidí a zákazníků mohou vedoucí pracovníci IT zajistit budoucnost svých podniků a posunout digitální transformaci kupředu.

Napjaté rozpočty a nedostatek pracovních sil zůstávají i v roce 2023 trvalou výzvou pro vedoucí pracovníky v oblasti IT. V důsledku toho ředitelé IT hledají způsoby, jak udělat více s menšími náklady a zároveň pokračovat v digitální transformaci svých organizací. Jak uvolnit prostředky v jedné oblasti, abychom mohli investovat nebo inovovat v jiné oblasti podnikání?

Co se dozvíte v článku
  1. Krok č. 1: Investujte do moderního datového zásobníku a odbourejte sila
  2. Krok č. 2: Podívejte se nahoru a ven do odvětví
  3. Krok č. 3: Řiďte se uživatelskou zkušeností a nepřehlížejte poslední míli
  4. Krok č. 4: Využití umělé inteligence a automatizace ke škálování
  5. Krok č. 5: Investujte do svého týmu
Nabídněte datovou analýzu celé firmě Přečtěte si také:

Nabídněte datovou analýzu celé firmě

To je obzvláště důležité v rámci fyzických provozů – odvětví, která pohánějí více než 40 % globálního HDP -, protože organizace jako ABF Freight a Liberty Energy hledají způsoby, jak fungovat efektivněji, získat komplexní přehled a zaměřit se na program udržitelnosti. Mnohé z těchto společností, které fungují již desítky let, chtějí pokračovat v digitalizaci pracovních postupů a využívat data v reálném čase k dosažení obchodních výsledků. 

Podle zprávy společnosti Samsara o stavu propojených provozů (State of Connected Operations Report) měli vedoucí pracovníci v oblasti propojených provozů, kteří vykázali nejvyšší úroveň digitální vyspělosti, 6× vyšší pravděpodobnost, že překročí své finanční cíle o 25 % a více.

Kromě přínosů pro konečné výsledky jsou zaměstnanci často inspirováni a motivováni inovacemi – vyhledávají pracovní příležitosti, které podporují experimentování a přijímání nových nápadů. S ohledem na tyto faktory uvádíme pět kroků, které mohou CIO a vedoucí IT pracovníci podniknout, aby podpořili inovace a zajistili budoucnost své organizace.

Krok č. 1: Investujte do moderního datového zásobníku a odbourejte sila

Zrychlená digitální transformace a konektivita znamenají, že podniky generují více dat než kdykoli předtím. Aby bylo možné tato data spravovat ve velkém měřítku, měly by IT týmy investovat do moderního datového stacku a vybudovat prvotřídní architekturu, aby si udržely agilní náskok při růstu společnosti.

Deset IT předsevzetí, které jste měli letos dát a dodržet Přečtěte si také:

Deset IT předsevzetí, které jste měli letos dát a dodržet

Podle mě má moderní datový stack tři hlavní prvky – je založený na cloudu, má široké možnosti integrace a poskytuje cenné poznatky hned po vybalení z krabice. Chcete mít cloudovou datovou platformu, která umožňuje rychlé nastavení a čas uvedení na trh, ale také musí být integrovatelná s moderní architekturou. Moderní podniky mají v průměru více než 1 000 používaných aplikací SaaS. Váš moderní datový stack by měl mít konektory ke všem vašim klíčovým systémům a měl by mít schopnost rychle poskytovat klíčové poznatky a výsledky.

Krok č. 2: Podívejte se nahoru a ven do odvětví

Při vyhodnocování investic do technologií a identifikaci nejlepších příležitostí pro inovace v rámci organizace je důležité sledovat širší odvětví. Doporučuji CIO, aby přijali roli generálního ředitele a zvážili – jak se produkt hodí na trh a jaká je současná situace v odvětví? Na jaký druh penetrace trhu mezi uživateli se zaměřujeme? Motivujte svůj tým k pochopení širšího prostředí tím, že vyčleníte 5 až 10 % jeho času na práci s pohledem vzhůru a na trh.

Sedm klíčových otázek, které musí CIO zodpovědět, než se pustí do generativní AI Přečtěte si také:

Sedm klíčových otázek, které musí CIO zodpovědět, než se pustí do generativní AI

Pravidelná setkání s externími partnery, kolegy nebo dokonce rizikovými investory mohou pomoci pohánět ideový trychtýř a maximalizovat návratnost investic do vznikajících řešení. Jakmile získáte představu o tom, které z těchto technologií se hodí pro váš konkrétní případ použití nebo řeší konkrétní bolestivý bod, pak rychle přejděte k ověření konceptu, abyste otestovali hodnotu pro vaše podnikání.

Krok č. 3: Řiďte se uživatelskou zkušeností a nepřehlížejte poslední míli