Hlavní navigace

Mobilní sledování videí vzrostlo o více než 200 hodin za rok

2. 12. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: blog.instagram.com
Ericsson ConsumerLab TV & Media Report, shrnující názory 1,1 miliardy spotřebitelů, upozorňuje na obrovský růst v oblasti sledování mobilních videí. Podíl času stráveného sledováním televize a videa na mobilních zařízeních za týden v posledních šesti letech vzrostl o 85 %. Američtí spotřebitelé hodnotí služby videa na vyžádání („Video on Demand“ = VOD) lépe než televizní vysílání.

Společnost Ericsson již po sedmé vydala studii ConsumerLab TV & Media Report, která podrobně popisuje enormně rychlý posun v chování ke sledování TV a videí. Report také ukazuje, že i když mobilní video a televize na vyžádání zaznamenaly raketový růst za posledních sedm let, hledání obsahu zůstává pro spotřebitele stále obrovskou frustrací.

Pokračování posunu směrem k mobilům

Průměrná doba sledování videí na mobilních zařízeních vzrostla od roku 2012 o více než 200 hodin ročně, čímž se zvyšuje sledování TV a videa celkově o 1,5 hodinu za týden. Prudký nárůst mobilního sledování videí se vyrovnává s poklesem sledování pevné obrazovky na 2,5 hodin týdně, přesto však chuť na sledování TV a videa neslábne. Týdenní podíl času stráveného sledováním televize a videa na mobilních zařízeních se zvýšil o 85 % (v období 2010-2016); na pevných obrazovkách sledování pokleslo o 14 % v rámci uvedeného období

Celkem 40 % spotřebitelů na celém světě má "velký zájem" o mobilní datový tarif, který umožňuje neomezené sledování videí. 20 % mobilního prohlížení je ve Spojených státech placeno za služby poskytující video obsah, jako jsou Netflix, Hulu a Amazon Prime.

Hledání správného obsahu – jak složité to může být?

Hlavním problémem je nízká spokojenost spotřebitelů během procesu hledání požadovaného obsahu videí. Dohromady 44 % spotřebitelů ve Spojených státech tvrdí, že se každý den potýkají s problémem výběrem videa, které chtějí sledovat. Spotřebitelé nemohou najít nic zajímavého ke sledování v rámci lineárního televizního vysílání, což představuje nárůst o 22 % ve srovnání s loňským rokem (36 % v roce 2015). Naproti tomu američtí spotřebitelé stráví o 45 % více času výběrem, co budou sledovat v rámci videa na vyžádání než na lineární televizi.
Paradoxně celkem 63 % spotřebitelů tvrdí, že jsou s hledáním obsahu velmi spokojeni v rámci služeb videa na vyžádání, na druhé straně pouze 51 % říká totéž pro lineární televizní vysílání. Tato zjištění naznačují, že ačkoli proces výběru videa na vyžádání je časově náročnější než u lineárního televizního vysílání, spotřebitelé je hodnotí jako méně frustrující, protože ve své podstatě nabízí možnost najít ke sledování to, co skutečně chtějí sledovat.

Popularita služeb na vyžádání stoupá

soutez_casestudy

Celková doba sledování videí na vyžádání – jako například sledování online televizních seriálů, filmů a ostatních televizních programů – se od roku 2010 zvýšil o 50 %. Silný ukazatel tohoto rostoucího zapojení a uspokojení se službami VOD mimo jiné zahrnuje:

  • Spotřebitelé jsou i nadále otevření nadměrnému sledování; 37 % sleduje dvě i více epizod stejného pořadu v řadě na týdenní bázi, více než pětina sledovaných tvrdí, že nadměrné sledování pořadů provozují každý den.
  • Počet spotřebitelů v USA, kteří utrácejí za video na vyžádání (VOD), se od roku 2012 zvýšil o více než 60 %, cena se pohybuje od 13 $ až 20 $ za měsíc. 40 % respondentů tvrdí, že sledují YouTube denně; celkem 10 % spotřebitelů říká, že tráví sledováním YouTube více než tři hodiny denně.

Zdroj: Ericsson ConsumerLab TV & Media Report

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku