;
Hlavní navigace

Mobilní aplikace = katalyzátor transformace podnikání

24. 3. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © DigiClack - Fotolia.com
36 procent osob s rozhodovacími pravomocemi v klíčových odděleních očekává během následujících 24 měsíců nárůst vlivu business požadavků na rozvoj mobilních aplikací. Cílem dnešních mobilních projektů je primárně automatizace podnikových procesů.

Red Hat zveřejnil výsledky nového průzkumu zaměřeného na mobilitu z pohledu osob s rozhodovacími pravomocemi v klíčových odděleních. Téměř polovina respondentů (47 procent) vnímá mobilitu jako prostředek pro automatizaci podnikových procesů, ale jen 26 procent uvedlo jako cíl využívání mobilních technologií změnu způsobů, jakým jejich organizace v současnosti podnikají. Na druhou stranu, 35 procent osob s rozhodovacími pravomocemi v IT odděleních vnímá právě mobilní aplikace spíše jako prostředek pro transformaci podnikání.

CS24

Dva samostatné průzkumy realizovala analytická společnost Vanson Bourne. Na první z nich, který zjišťoval názory dvou stovek IT odborníků s rozhodovacími pravomocemi v říjnu 2015, navázal průzkum z ledna 2016 mezi 200 pracovníky, kteří o investicích rozhodují v rámci klíčových oddělení. Oba průzkumy proběhly napříč soukromými firmami ze Spojených států a západní Evropy. Výsledky odhalily, že jednání osob s rozhodovacími pravomocemi v klíčových odděleních a jejich IT kolegů je v případě investic do mobility ve vzájemném souladu z mnoha pohledů – ať již jde o mobilní strategii, růst investic nebo měření úspěšnosti. Výsledky také potvrdily, že vliv podnikání na mobilitu roste. Průzkum tak ukazuje na větší harmonii mezi oběma typy oddělení při uspokojování poptávky po mobilních aplikacích.

K nejdůležitějším zjištěním průzkumu mezi osobami s rozhodovacími pravomocemi v klíčových odděleních patří:

  • Současný přístup k rozvoji mobility je dle 38 procent respondentů v jejich organizacích záležitostí naplňování IT požadavků, zatímco business požadavky považuje v tomto přístupu za primární jen 24 procent účastníků průzkumu. Nicméně 36 procent respondentů předpokládá během následujících dvou let přeorientování tohoto přístupu právě na potřeby podnikání. 
  • V souvislosti se současným primárním přístupem k rozvoji mobilních aplikací upřednostňují účastníci průzkumu ze Spojených států amerických a západní Evropy rozdílné metody. Zatímco tzv. mobilní centrum excelence (MCoE), tedy interní oddělení vybudované za účelem sdílení požadavků, výzkumu, nápadů i nejlepších postupů v oblasti mobility, využívá v rámci svých organizací 28 procent respondentů z USA, v případě západní Evropy je tomu tak pouze v pěti procentech organizací. 
  • Osoby s rozhodovacími pravomocemi v klíčových odděleních se více zaměřují na klientskou stránku vývojových nástrojů a technologií a zároveň se spoléhají na to, že IT oddělení jim poskytne potřebnou podporu prostřednictvím moderních vývojových a integračních technologií. Jako zdroj pro návrh a vývoj mobilních aplikací využilo interní IT oddělení již 70 procent respondentů, zatímco na externího dodavatele se s těmito požadavky obrátilo 27 procent organizací. 
  • Účastníci průzkumu předpokládají v roce 2016 nárůst projektů ze světa Internetu věcí (IoT). Dvanáct procent osob s rozhodovací pravomocí v klíčových odděleních uvedlo, že jejich organizace již nějaký IoT projekt realizovaly. Relativně nízké číslo se nicméně během krátké doby podstatně zvýší, protože více než polovina respondentů (53 procent) předpokládá zahájení projektu ze světa Internetu věcí ještě tento nebo příští rok. 
  • Většina respondentů (78 procent) uvedla, že pro vyhodnocování úspěšnosti mobilních aplikací využívá klíčové výkonnostní ukazatele (KPI) a že jsou svědky stále většího přechodu zodpovědnosti za sledování těchto ukazatelů na klíčová oddělení. 58 procent osob s rozhodovacími pravomocemi uvedlo, že dnes je za sledování klíčových ukazatelů zodpovědné vedení IT oddělení, ale polovina respondentů předpokládá, že v průběhu následujícího roku doje ke změně a za sledování KPI budou zodpovědní šéfové klíčových oddělení.