Hlavní navigace

Mobilita přináší nové obchodní strategie

23. 12. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: archiv redakce
Na podzim se uskutečnila londýnská zastávka v řetězu konferencí AirWatch o mobilních technologiích a trendech. Byla ve znamení analytiků.

Setkání v Londýně bylo sice komornější než předcházející konference v domovské Atlantě, ale i tak patří mezi klíčové evropské akce zaměřené na podnikovou mobilitu. Pro nás byla důležitá i proto, že přinesla řadu právě evropských dat i pohledů na věc. Jak nám potvrdil i Chris Rottner, který má na starosti Českou republiku, i u nás je řada zákazníků, kteří využívají řešení AirWatch. Nepřekvapí ale, že se jedná především o segmenty, kde hlavním kritériem není cena, ale bezpečnost – tedy třeba banky nebo české vládní úřady.

Organizátorem byla společnost AirWatch, která se stala součástí lídra na poli virtualizačních technologií, a tak od letoška nese přídomek „by VMware“. Ke cti pořadatelů je nutno říci především to, že se nejednalo o akci zaměřené pouze obchodně, tedy na produkty a partnery, ale velká část byla věnována analýzám a předpovědím trendů. Na plenárních přednáškách a v diskusích tak dostali velký prostor odborníci na mobilní trendy z analytických společností Gartner, Ovum a CCS Insight. Pořadatel se ale komentářů nezávislých odborníků bát nemusí, jelikož třeba Gartner zařadil již počtvrté za sebou AirWatch mezi lídry ve svém pověstném magickém kvadrantu pro systémy pro správu podnikové mobility.

A co děti? Mají si s čím „hrát“?

Již jsme si zvykli, že zejména mladší generace je velmi aktivní ve využívání mobilních zařízení, ať již se jedná o mobily nebo o tablety. A protože dnešní děti jsou budoucími firemními uživateli mobilních řešení, nepřekvapí zájem o to, jak se uplatňují dnešní trendy v tom, co je pro děti prací, tedy ve škole. Přesvědčit jsme se o tom mohli na úvodním kulatém stole s médii o využití mobilních technologií ve výuce.

Prezentovány byly sice zkušenosti jen z britských škol, ale i tak bylo jasné, že k využití třeba tabletů ve škole – o kterém se aktuálně diskutuje i u nás – vede mnohem delší a svízelnější cesta než je tomu ve firmách. Nejde jen o otázku financí, jak by se mohlo zdát. Školní podmínky totiž prakticky vyžadují mnohem větší unifikaci systémů, co se týče hardwaru i softwaru. Vzhledem k velké technologické roztříštěnosti Androidu se tak přirozeným kandidátem pro využití ve školách stává iPad od Applu. Jenže to je prémiová platforma, která nás zase zpátky přivede k otázkám nákladů.

Akční plán pro každého

CS24

Na co se připravit? Zásadním sdělením analytiků bylo, že trh s mobilními řešeními není dosud stabilizován. Je stále ve stavu, kdy je prostor pro to, aby se objevovaly nové aplikace, které přinesou nové obchodní modely a nové příležitosti jejich uživatelům. Na rozdíl od ostatních segmentů, kde jsou karty již rozdány a kde si jen občas někdo vytáhne z paklíku žolíka, v sektoru dodavatelů mobilních řešení a služeb se karty stále rozdávají. Vlastní zařízení pro práci (BYOD) se stanou normou. Přetahovaná mezi uživateli a IT oddělením o to, jaká zařízení a jaké mobilní služby (včetně třeba cloudových úložišť) se mohou pro práci využívat, dopadne vítězstvím zaměstnanců a na firmách bude, aby se přizpůsobily.

Co ve firmě udělat nejdříve? „Hned příští pondělí investujte do nových nápadů. Na mnoho inovativních způsobů využití mobility se dosud nepřišlo,“ radí Leif Olof Walling z Gartneru. „Ve čtvrtletním výhledu byste měli identifikovat cesty, jak využívat důvěryhodné aplikace v nedůvěryhodných (untrusted) zařízeních a sítích. Měli byste se změnit ve společnost, která je schopna dodat a podporovat mobilní aplikace pro své zákazníky i pro své zaměstnance. A také byste měli každé tři měsíce zhodnotit a zrevidovat svou mobilní strategii,“ pokračuje analytik. „A v nejbližších 12 měsících byste měli nalézt nové cesty pro využití mobilních zařízení, aplikací a služeb. Možná byste se měli dokonce stát experty ve vývoji multiplatforních aplikací,“ uzavírá doporučení Walling.

Byl pro vás článek přínosný?