Hlavní navigace

Licence vs. subskripce

10. 8. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Red Hat
Subskripce může být efektivnější cestou pro pořízení IT infrastruktury a služeb, říká Iveta Babulenková, Country Sales Manager pro ČR a Slovensko ve společnosti Red Hat.

Softwarový průmysl je stále plný firem, které prodávají monolitický software a které navíc setrvávají na zastaralých paradigmatech v oblasti údržby, aktualizací a licencování. Náklady spojené s tímto přístupem, a tedy i přechodem ze starých nepodporovaných verzí, bývají zpravidla velmi nepraktické a v dlouhodobém horizontu není tento přístup udržitelný. Efektivnější cestou je pořizování IT infrastruktury a souvisejících služeb formou tzv. subskripce. Tato předplatná umožňují podnikovým zákazníkům získat přístup k otestovanému a certifikovanému podnikovému softwaru včetně poradenství a jistoty stability i bezpečnosti – tedy včetně všech atributů důležitých pro spolehlivé nasazení produktů, a to i v náročných prostředích a kritických oblastech.

CS24

Ukazuje se, že podniky chtějí technologie využívat různorodějšími, a dosud třeba i nemyslitelnými, způsoby. Podle analytické firmy Gartner celých 91 % IT profesionálů nepochybuje o tom, že hrají důležitou roli v digitální transformaci jejich organizací a požadují moderní aplikace, konektivitu i kontrolu, přičemž za vhodný prostředek pro naplnění svých cílů považují open source software. Ačkoli vedoucí IT oddělení očekávají, že digitální trendy jejich odvětví ovlivní, pouze 41 % si myslí, že jejich IT organizace bude v průběhu následujících dvou let na digitální podnikání připravena. IT oddělení potřebují dodavatele, kteří jim mohou pomoci s přizpůsobením se tomuto novému konkurenčními prostředí, přičemž management hledá spolehlivého zkušeného partnera, který by poskytl v případě potřeby podporu jejich IT pracovníkům při zavádění open source produktů a pomohl s nasměrováním na správné zdroje.

Správně navržený model předplatného řeší všechny tyto požadavky v nákladově efektivním režimu - dává podnikovým zákazníkům možnost stáhnout si a nainstalovat prověřené a pro podnikovou sféru otestované open source produkty, provozovat je efektivně a bezpečně a mít v každém okamžiku k dispozici technickou podporu ze strany dodavatele.

Byl pro vás článek přínosný?