;

Firmy čím dál více zapojují do komunikace blogery

6. 10. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: (c) Gstudio Group - Fotolia.com
Aktivita firem vůči české blogosféře vzrostla meziročně o třetinu. Blogeři jsou kontaktováni s nabídkou ke spolupráci, dostávají vzorky a produkty a pozvánky na akce. Ty jsou často organizovány speciálně pro blogery.

Firmy dnes oslovují téměř polovinu (45,2 %) aktivních blogů. Blogerky a blogeři jsou nejčastěji kontaktováni s nabídkou ke spolupráci (85,1 %), dostávají vzorky a produkty (78,2 %) nebo pozvánky na akce (63,2 %) či rovnou na speciální akce pro blogery (63,8 %). Vyplývá to z výsledků dalšího ročníku průzkumu Blogobarometr 2015 agentury Donath Business & Media (DBM).

„Firmy letos mnohem častěji oslovují renomované blogerky a blogery v rámci svých marketingových a PR kampaní,“ říká výkonný ředitel agentury DBM Tomáš Jelínek. Oproti loňskému roku vzrostl o více než dvě pětiny počet respondentů, kterým blogování přináší mírné finanční a jiné benefity (39,7 %). Podle Jelínka ale na skutečně podstatné příjmy dosáhne jen několik procent členů aktivní blogosféry. Převažují mezi nimi blogy s více než 10.000 unikátních návštěvníků měsíčně v oborech móda a kosmetika.

„Zaznamenali jsme větší profesionalizaci blogů. Oproti loňskému roku jsou např. mnohem více využívány pro jejich propagaci sociální sítě,“ říká Ivan Tomek z poradenské agentury MR. Think. Nejvíce je oblíben Facebook, který meziročně posílil o čtvrtinu na 71,8 % a přiblížil se evropské hodnotě 73,9 % dle IPREX Blogobarometr 2014. Stejně tak dosáhlo na loňskou evropskou hodnotu 47,1 % i užívání Instagramu (49,7 %), které vzrostlo dvojnásobně. O pomyslnou třetí příčku se v oblibě sociálních sítí u domácích blogerek a blogerů dělí Twitter (21,8 %), YouTube (19,3 %) a Pinterest (16,8 %).

bitcoin školení listopad 24

Letošní výsledky opět potvrzují i výraznou nadvládu žen-blogerek (81,6%) oproti blogujícím mužům (18,4%). Toto setrvale vedoucí postavení žen na české blogerské scéně je pak úzce provázáno s tématy, kterým se věnují. Nejčastěji to je krása, kosmetika, móda, zdravý životní styl a cestování. Čeští muži se naopak orientují hlavně na politiku, techniku a technologie. Zajímavý je také výrazný věkový rozdíl mezi blogujícími ženami i muži. Průměrný věk blogerů je přibližně o 15 let vyšší než u jejich kolegyň.

Blogobarometr je první komplexní on-line šetření mezi blogery v České republice realizované v rámci stejnojmenného mezinárodního projektu globální sítě komunikačních agentur IPREX. Do letošního červnového průzkumu se v České republice zapojilo celkem 482 respondentů. Průzkum mezi českými blogery každoročně provádí agentura DBM (Donath Business & Media) ve spolupráci s poradenskou agenturou MR. Think (Market Research Think).

Autor článku