Hlavní navigace

Facebook bude využívat osobní údaje uživatelů aplikace WhatsApp k cílení reklamy

29. 8. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: WhatsApp.com
Oblíbená komunikační aplikace WhatsApp mění zásady ochrany soukromí. Její vlastník Facebook z ní bude získávat podrobnější informace o uživatelích.

Dva roky po akvizici Facebookem mění aplikace WhatsApp zásady ochrany soukromí. Nově bude sdílet více informací o uživatelích s mateřskou společností.

(Zatím) nehrozí, že by se zprávy z WhatsAppu objevovaly v časové ose na Facebooku nebo že by kontaktům ve WhatsApp přicházely vaše nové statusy. V pozadí však bude probíhat čilejší výměna informací kvůli lepšímu cílení reklamy.

WhatsApp se přitom dlouho profiloval jako strážce soukromí svých uživatelů.

Změny také údajně zlepší komunikaci mezi uživateli a firmami. Ve všech příkladech, které WhatsApp uvádí ve svém blogu, ale komunikaci obstarávají jednostranně firmy – mluví, ale nenaslouchají. Prý ale budou mít uživatelé možnost se z takové komunikace odhlásit.

příloha_ovladnete_sva_data

Hlavní změnou je, že WhatsApp předá Facebooku telefonní číslo, takže druhý jmenovaný bude moci propojit oba účty stejného uživatele a získá více informací, na jejichž základě bude navrhovat nové přátele a cílit reklamu.

Zatím stále platí, že zprávy zasílané prostřednictvím aplikace WhatsApp jsou celou cestu šifrované a přečíst je může pouze stanovený příjemce, což se však může změnit pod tlakem některých evropských zemí, které požadují zadní vrátka pro orgány činné v trestním řízení.

Byl pro vás článek přínosný?