Hlavní navigace

Sedm klíčových otázek, které musí CIO zodpovědět, než se pustí do generativní AI

10. 7. 2023
Doba čtení: 14 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Na požádání musí být vedoucí IT a společnosti, které zastupují, schopni okamžitě využít sílu generativní umělé inteligence a pochopit a také spravovat potenciální zranitelnosti, zkreslení a další rizika, aby ochránili citlivá data a udrželi důvěru zákazníků.

Některé společnosti používají generativní umělou inteligenci k psaní kódu a některé ji používají k vytváření marketingových textů nebo k podpoře chatbotů. A pak jsou tu další jako SmileDirectClub, kteří vytvářejí obrázky, aby odpověděli na otázku, jak lépe sloužit svým zákazníkům.

SmileDirectClub, teledentologická společnost se sídlem v Nashvillu, používá generativní umělou inteligenci k vytváření zubů. Nebo, konkrétněji, k pomoci lidem pochopit, jak lze jejich zuby opravit.

Máme se bát umělé inteligence? Zde je deset důvodů, proč ano Přečtěte si také:

Máme se bát umělé inteligence? Zde je deset důvodů, proč ano

„Máme platformu nazvanou platforma SmileMaker,“ říká CIO Justin Skinner. „Vyfotografujeme vaše zuby telefonem a vygenerujeme reprezentaci 3D modelu a můžeme pomocí AI promítnout, jak by vypadal plán rovnání, jak dlouho by to trvalo a jak by to vypadalo, až skončíme. “

Stávající generativní platformy umělé inteligence, jako je ChatGPT od OpenAI, Google Bard nebo Stable Diffusion, nejsou trénovány na 3D obrazech zubů. Ne že by některý z nich byl vůbec k dispozici, když SmileDirectClub začínal.

SmileDirectClub si vybudoval vlastní generativní umělou inteligenci s využitím vlastní datové sady na vlastních serverech v souladu s HIPAA, GDPR a dalšími předpisy.

Šestero nejpřeceňovanějších IT technologií Přečtěte si také:

Šestero nejpřeceňovanějších IT technologií

Společnost zahájila projekt před třemi lety s externím partnerem. Když to pak nefungovalo, najalo si svůj vlastní tým, aby vytvořil proprietární modely, které potřeboval.

„Neexistuje nic takového na úrovni přesnosti, kterou potřebujeme,“ říká Skinner. „Zuby jsou velmi choulostivé. Není zde mnoho rozlišovacích znaků, takže získat přesný 3D model z telefonu je obtížný úkol.“

První generace nástroje byla uvedena do provozu v listopadu loňského roku v Austrálii a letos v květnu v USA a dosud ji použilo přibližně 100 000 lidí. Příští verze bude obsahovat fotorealistickou projekci toho, jak budou nové zuby vypadat.

Dnes tento nástroj zákazníkům nabízí pouze návrh léčebného plánu, říká Skinner. Pro otisk s vysokým rozlišením stále potřebují navštívit zubaře nebo doma použít otiskovací sadu. To se také může v budoucnu změnit s tím, jak se technologie zdokonalí.

Ale to není jediný způsob, jak se SmileDirectClub snaží využít generativní AI.

Sedm způsobů, jak zničit svoji reputaci lídra IT Přečtěte si také:

Sedm způsobů, jak zničit svoji reputaci lídra IT

„Zkoumáme – z důvodů snížení nákladů a efektivity – využití nástrojů, jako je ChatGPT a Bard, a těšíme se, až si pohrajeme s Microsoft Copilot,“ říká Skinner.

Jeho společnost není sama.

Podle nedávného průzkumu mezi vedoucími pracovníky, který provedl The Harris Poll jménem Insight Enterprises, již 39 % společností zavedlo zásady nebo strategie týkající se generativní umělé inteligence a 42 % je v procesu jejich vývoje. Dalších 17 % to plánuje, ale ještě nezačalo. Pouze 1 % společností neplánuje vyvíjet plány pro generativní umělou inteligenci.

Kromě toho, jak SmileDirectClub odpovídá na kritickou otázku týkající se péče o zákazníky, je zde sedm dalších otázek, na které si musejí CIO odpovědět a které jim mohou pomoci formulovat generativní strategie nebo zásady umělé inteligence.

Co se dozvíte v článku
  1. Kde je obchodní hodnota?
  2. Jaká je naše strategie nasazení?
  3. Můžeme udržet naše data, zákazníky a zaměstnance v bezpečí?
  4. Jak se chráníme před zkreslením?
  5. S kým můžeme spolupracovat?
  6. Kolik to bude stát?
  7. Je vaše datová infrastruktura na generativní umělou inteligenci připravena?

Kde je obchodní hodnota?

Podle průzkumu Harris Poll 72 % vedoucích pracovníků uvedlo, že plánují v příštích třech letech zavést generativní technologie umělé inteligence, aby zvýšili produktivitu zaměstnanců. A 66 % uvedlo, že je plánují využít ke zlepšení služeb zákazníkům. Navíc 53 % uvádí, že jim to pomůže s výzkumem a vývojem a 50 % s automatizací vývoje nebo testování softwaru.

Byl pro vás článek přínosný?