;

Pro SAP aplikace do e-shopu

1. 12. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © iQoncept - Fotolia.com
Internetové obchody iTunes či Google Play zná asi každý uživatel chytrých telefonů s operačními systémy iOS a Android. Nyní chce podobnou formu prodeje či přeprodeje aplikací zpřístupnit i softwarový gigant SAP.

Novým pojetím svého app storu chce korporátním klientům zpřístupnit a zjednodušit nákup ERP softwaru.

Pokud brouzdáte v internetovém obchodě se softwarovými aplikacemi a vidíte na cenovce číslo jeden tisíc – a ještě k tomu je to v dolarech – je vám asi jasné, že nejste na stránkách iTunes. Přední dodavatel podnikových informačních systémů se rozhodl rozšířit a zkvalitnit jejich on-line obchod. SAP se chce novým pojetím přiblížit populárním app storům, tak jak je známe z chytrých mobilních telefonů nebo tabletů, a nabídne toto nové pojetí i korporátním klientům.

SAP uzavřel dohodu o spolupráci s americkou firmou Bazaarvoice, která je jednou z největších internetových marketingových společností a zaměřuje se především na obsah a kvalitu zákaznických recenzí. Ty nejlépe ocení reálnou uživatelskou hodnotu produktů. Mezi zákazníky Bazaarvoicu patří mimo jiné firmy, jako Best Buy, Dell, Costco nebo Home Depot.

Zajímavá novinka: bazar licencí

On-line obchod nyní nabízí více než dva tisíce aplikací přímo od SAP a kolem tisícovky aplikací od jeho partnerů. Nabídka obsahuje i mobilní a cloudový software. Další zlepšení on-line obchodu zahrnuje možnost koupě sapovských a partnerských aplikací prostřednictvím PayPalu. Nové nástroje mohou partneři používat k individuálnímu sestavení produktů a byla rozšířena dostupnost obchodu o 26 zemí včetně Belgie, Filipín, Hongkongu, Dánska, Švédska a Španělska. Zaregistrovat se samozřejmě mohou i uživatelé v České republice.

SAP ve svém novém on-line obchodu umožnil svým zákazníkům a partnerům kupovat a přeprodávat jeho Business One ERP software pro malé a střední firmy. „Je to zajímavý posun v tomto segmentu trhu, ale bude třeba ještě dost času, aby se prokázalo, že tento způsob prodeje ERP softwaru bude správnou cestou,“ říká analytička společnosti Forrester Research, China Martensová. „Nicméně spojení SAP s Bazaarvoice je jednoznačně pozitivní. Detailní a dobře identifikovatelné recenze zákazníků jsou velkým plusem pro každý on-line store,“ dodává Martensová.

Podle Bazaarvoicu jejich technologie podporuje zákazníky k psaní a sdílení uživatelských recenzí, a tím tlačí na partnery, aby vylepšovali jejich výrobky. Nicméně po akvizici firmy PowerReviews podalo americké ministerstvo spravedlnosti antimonopolní žalobu na Bazaarvoice s tím, že tento obchod omezil konkurenci v oblasti internetového hodnocení a recenzí, což podle ministerstva vede ke zvýšení cen a snížení inovací na tomto trhu.

Náhrada kamenného obchodu

Prodejci ERP softwaru se předhánějí v budování on-line obchodů. Pravděpodobně se snaží zákazníkům nahradit pocit z nakupování v kamenném obchodě.

ICTS24

Klienti samozřejmě získají nákupem prostřednictvím on-line obchodu jasný benefit v rychlosti ný benefit v rychlosti a pohodlí nákupu, ale vzdávají se normálního prodejního procesu a s tím souvisejícího vyjednávání o ceně. Zde může firma ušetřit hodně peněz.

„Korporátní on-line obchody s aplikacemi a softwarem mají před sebou ještě dlouhou cestu. Bude zde jeden obchod, ve kterém budou zákazníci hledat jednotlivé prodejce, nebo spíše „mall“ (obchodní dům – pozn. red.) řešení, kde bude mnoho obchodů zaměřených na specializovaný produkt?“ ptá se China Martensová. Čas ukáže, kam firemní on-line obchody s ERP softwarem budou směřovat.