Hlavní navigace

Přichází standardizace dat ze sociálních sítí pro podnikové účely?

7. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Cestou pro větší využití sociálních médií ve firemním prostředí by měla být standardizace datových formátů tak, aby bylo možné sociální aplikace integrovat s podnikovými systémy.
Joab Jackson 7. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdružení World Wide Web Consortium neboli W3C usiluje o větší využití sociálních médií ve firemním prostředí. Cestou k tomu by měla být standardizace datových formátů tak, aby bylo možné sociální aplikace integrovat s podnikovými systémy. Sdružení W3C, které spravuje nejběžněji používané formáty na webu, za tímto účelem spojilo síly s nadací OpenSocial Foundation, jejímž cílem je standardizace formátů dat pro komunikaci a spolupráci mezi lidmi i mezi aplikacemi a systémy.

Zatímco sociální média v soukromém životě využívá téměř každý, v pracovním prostředí zatím příliš rozšířené nejsou. Úkolem pracovní skupiny je nyní vyladit formát, který by umožnil, aby data ze sociálních aktivit a interakcí byla „srozumitelná“ i pro podnikové aplikace. Pracuje i na jednotné nomenklatuře funkcí, které bude taktéž možné sdílet mezi různými aplikacemi.

Standardizované API a nomenklatura usnadní sociálním médiím cestu do podnikového prostředí, protože odpadnou problémy s propojením programovacích rozhraní a tím i jednorázové vysoké náklady na implementaci a integraci.
Sociální software může být v rámci organizace užitečný například jako způsob, jak propojit a koordinovat aktivity v různých částech podniku a různých systémech. Pomocí aktualizace statusu může například obchodník upozornit jiné pracovníky, třeba ve finančním oddělení, na uzavřený obchod. Cílem však je, aby informace ze sociálních aplikací mohli využívat a na jejich základě jednat nejen uživatelé, ale také jiný software.

Řada výrobců softwaru se o něco takového dříve pokoušela, ale pouze v rámci svých nabídek, bez možnosti snadného propojení s jinými aplikacemi. Nadace OpenSocial Foundation, kterou v roce 2007 založily společnosti Google, Yahoo a MySpace, již na poli standardizace sociálních dat s využitím formátu JSON (JavaScript Object Notation) odvedla značný kus práce a výsledky jejího snažení dnes využívají výrobci softwaru jako IBM, SugarCRM, Jive Software nebo Tibco.

Zdroj: IDG News Service