Hlavní navigace

Apple: ani iPhone 5 nepomohl ke zvýšení podílu na čínském trhu

8. 2. 2013

Sdílet

Společnost na největším asijském trhu zůstala šestým největším výrobcem smartphonů, což je pozice, kterou držela i ve třetím čtvrtletí. Její podíl se zde zvýšil na 8,5 procent, což je v porovnání s předchozím čtvrtletím půlprocentní posun nahoru. Oznámila to dnes (v pátek) analytička Canalysu Nicole Pengová.

První místo se 16 procenty získal konkurenční Samsung, následovaný čínskými výrobci Lenovo, Yulong Computer Telecommunication Scientific, Huawei a ZTE.

„Přestože se iPhone 5 prodává dobře, byl jeho vliv na tržní podíl výrobce byl poněkud otupen rychlým růstem čínského trhu se smartphony jako celku,” řekla Pengová. V průběhu čtvtletí dosáhly prodeje smartphonů 65 milionů jednotek, přičemž růst byl řízen low-endovými modely, mnohé z nich v cenách okolo 500 yuanů (1500,- Kč).

„iPhone 5 se drží velmi dobře, bylo to vůbec poprvé, co mohl Apple oznámit, že prodal 2 miliony iPhonů za první víkend prodejů v Číně,“ řekla Pengová a dodává, že ve čtvrtletním srovnání se prodeje iPhonů v zemi zvýšily o 30 procent.

Průnik Applu na čínský trh je však velmi omezen tím, že společnosti stále chybí v produktovém portfoliu nízkorozpočtový telefon. Apple zatím také nepodepsal dohodu o prodeji iPhonu s největším místním operátorem China Mobile.

„Apple se ještě má co snažit,“ říká Pengová. „Tržní podíly Lenova, Huawei a ZTE jsou podpořeny low-endovými modely.“

Trh se smartphony v Číně je tak obrovský, že se Lenovo na základě svých místních prodejů stalo ve čtvrtém čtvrtletí jedním z pěti největších výrobců. Celých 98 procent z 9,5 milionu prodaných telefonů na celém světě totiž podle firmy Canalys zakoupili čínští zákazníci.

Čínskému trhu dominují domácí výrobci smartphonů. Asi 70 procent všech prodejů se podle Pengové týká místních značek. Zahraničním výrobcům, jako jsou Nokia, BlackBerry, HTC či Sony, se však nepovedlo vydat zařízení s potenciálem pro masový trh.

„Tento trh je stále otevřený, je však velmi, ale velmi konkurenční,“ dodává Pengová. „Nejde jen o low-endové telefony, ale o tvorbu produktu, který bude na trhu úspěšný.“

Zdroj: IDG News Service

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?