Hlavní navigace

Gemius ve své zprávě "Do you CEE?" odhaluje potenciál internetových trhů v regionu CEE

19. 7. 2012

Sdílet

Rok 2011 přinesl změny v oblasti sociálních médií, mobilního internetu, online videa či hromadného nakupování. Na některých trzích regionu (například v Bělorusku, Polsku, Rusku a na Ukrajině) probíhal souboj mezi mezinárodním gigantem Facebookem a silnými lokálními sociálními sítěmi. Uživatelé internetu v regionu CEE začali také více využívat mobilní internet, smartphony a tablety. Významně se rozvíjel trh e-commerce, obzvlášť oblast hromadného nakupování, která zažila výrazný růst v celém regionu.

Zpráva „Do you CEE?“ se také zaměřuje na tržní potenciál států regionu CEE a zkoumá současný stav rozvoje oblasti internetu v celém regionu. V roce 2011 dosáhl počet uživatelů internetu téměř 143,5 milionu a online populace rostly téměř ve všech analyzovaných státech. V roce 2011 mělo ve střední a východní Evropě nejvíce internetových uživatelů Rusko, kde žije 38,3% online populace regionu CEE.

Rusko je nejen největším, ale také jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejících trhů střední a východní Evropy. Meziroční nárůst internetové populace zde dosáhl 11,7% a Rusko tak obsadilo třetí místo v žebříčku nejrychleji rostoucích online populací regionu. Největší růst online populace byl zaznamenán na nejméně vyspělých trzích CEE, v Bělorusku a na Ukrajině. V prosinci 2011 dosáhla ukrajinská online populace 13,5 milionu uživatelů (meziroční nárůst o 19,1%) a běloruská 4,1 milionu (meziroční nárůst o 20,2%).


Elektronickou verzi zprávy naleznete ke stažení zde: doyoucee.gemius.com

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?