Hlavní navigace

Známkujeme Windows 8 po třech měsících (2.)

5. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: microsoft.com
Jaké známky si zaslouží systém Windows 8 v našem čtvrtletním hodnocení? Podívejte se na druhý díl analýzy.

Předchozí díl

Použitelnost

Rádi bychom tvrdili, že se od spuštění prodeje systému něco změnilo. Bohužel, nezměnilo. Moderní uživatelské rozhraní stále potvrzuje, že nic, co jste kdy věděli o Windows, není pravda. Na ploše není žádné tlačítko start. Experti se při vyslovení Windows 8 stále třesou.

Nám moderní rozhraní sice připadá jiné, avšak ne přespříliš těžké na pochopení. Lidé však mají předsudky a v kontextu Windows 8 často tvrdí, že UI (user interface = uživatelské rozhraní) je teď zkratkou pro unintuitive (neintuitivní). Je pravdou že Windows 8 a jejich skryté ovládání nejsou na první pohled zdaleka tak uživatelsky přívětivé jako Windows 7. Nakonec však při používání rozhraní nového systému získáte potřebnou obratnost – pokud u vás osmičky dostanou šanci.

Známka: 2

PR a přijetí veřejností

Microsoft pokryl Spojené státy novými obchody a internet chytlavou reklamou na Surface, která ovšem podle jednoho komentáře na YouTube „divákům minutu ukazuje, že má tablet odnímatelnou klávesnici a podstavec, avšak vůbec neukazuje software. Lidé budou velice překvapeni, když si koupí Surface a získají pouze hloupou verzi Windows 8.“

Opravdu, reklamy Microsoftu toho o systému mnoho neřeknou – ani o rozdílech mezi Windows 8 a osekanými Windows RT. A někteří výrobci ztrácejí trpělivost. Například Samsung nedávno odmítl vydat očekávaný Ativ Tab Stateside, tablet založený na RT. A to právě kvůli tomu, že cítil nedostatečnou poptávku a mlhu kolem problému Windows 8 versus Windows RT.

Veřejné přijetí Windows 8 je celkově smíšené, neřkuli obecně nízké. Nechuť Microsoftu rozptýlit obavy veřejnosti ohledně využitelnosti systému a odhalit podrobnosti o prodejích vedla nevyhnutelně k negativním komentářům analytiků a tisku. Vrcholem všeho je překvapivý odchod dlouhodobého vedoucího divize Microsoft Stephena Sinofského jen dva týdny po spuštění prodeje nového systému, který na operační systém vrhá další temný stín.

V krátkosti: V Americe narazíte na reklamu Microsoftu doslova na každém kroku – společnost musela vynaložit na marketing ohromné množství peněz – je ale velice pravděpodobné, že její bleskový útok na média nebude mít pozitivní návratnost investic.

Známka: 2-

CS24

Pokračování

K tématu:
• Microsoft ze špatných tržeb Windows 8 viní OEM (PC World)