Hlavní navigace

Více než polovina mladých zaměstnanců je ochotna porušit firemní bezpečnostní politiku

13. 11. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Podle průzkumu, kterou zadala firma Fortinet, mladí odmítají zákazy zaměstnavatelů používat pro práci vlastní zařízení a trendové technologie včetně chytrých hodinek a brýlí.

Společnost Fortinet vydala výsledky celosvětového průzkumu, který mapuje vztah mladých lidí k moderním technologiím a současně k firemním předpisům. Výsledky ukazují, že lidé z tzv. generace Y (tj. 20–29 let) odmítají firemní bezpečnostní politiku, pokud omezuje používání vlastních zařízení a soukromých úložišť v cloudu pro pracovní účely. Taktéž chtějí používat při práci další zařízení, jako jsou chytré hodinky, automobily komunikující přes bezdrátové sítě či brýle Google Glass. Nezávislý průzkum byl proveden ve 20 zemích světa mezi 3200 mladými zaměstnanci, kteří v práci používají tablet nebo chytrý telefon.

„Ochota porušovat firemní pravidla v případě restrikcí se oproti podobné studii společnosti Fortinet uskutečněné před rokem zvýšila o 42 %,“ uvedl Vladimír Brož, Fortinet Country Manager.

Respondenti průzkumu se o IT politice svého zaměstnavatele často vyjadřovali pozitivně, nicméně 51 % uvedlo, že by zákaz používání soukromých zařízení pro pracovní účely prostě odmítlo respektovat. 36 % účastníků průzkumu odmítá dodržovat předpisy, které zakazují ukládat firemní informace v cloudových službách, jako je např. Dropbox. 48 % lidí by porušilo firemní předpisy, pokud by omezovalo pracovní využívání různých chytrých hodinek, brýlí Google Glass nebo jiných podobných nových výrobků. V této souvislosti 16 % respondentů soudí, že chytré brýle či hodinky se na pracovištích rozšíří prakticky okamžitě, 33 % se domnívá, že nejprve bude muset poklesnout jejich cena. Pouze 8 % účastníků průzkumu je k těmto výrobkům skeptických.

Nový trend: BYOC – soukromý cloud pro práci
Nový výzkum Fortinet Internet Security Census 2013 také popisuje, jakým způsobem a v jaké míře se mladí lidé stávají oběťmi kybernetické kriminality. Každý pětadvacátý uvedl, že jeho mobilní telefon byl kompromitován a že z něj byly ztraceny firemní data.. Studie analyzuje rovněž zvyk generace Y ukládat firemní aktiva na soukromé účty cloudových služeb; v této souvislosti má po vzoru pojmu BYOD (Bring Your Own Device) smysl zavést novou zkratku BYOC – Bring Your Own Cloud.

Firemní data na soukromých cloudových službách

Firemní data na veřejných cloudech

Celých 32 % účastníků ankety zcela důvěřuje veřejným cloudovým službách i pro ukládání důvěrných informací, nedůvěru v tomto ohledu vyjádřilo pouze 6 % lidí, a to mnohem méně, než minulých letech.

Zatloukat, zatloukat, zatloukat
Za asi nejvarovnější lze pokládat údaj, podle něhož by v případě kompromitace soukromého, pro pracovní účely však používaného zařízení, 14% respondentů firmu o incidentu vůbec neinformovalo. Naopak pozitivním zjištěním je, že čím intenzivněji jsou zaměstnanci zapojeni do trendu BYOD, tím lépe jsou také informování o souvisejících rizicích a bezpečnostních hrozbách.

„Výsledky výzkumu ukazují problémy, kterým čelí organizace při pokusu o prosazení bezpečnostní politiky, ať už jde přímo trend BYOD nebo jiná moderní zařízení a technologie,“ komentuje studii dále Vladimír Brož. „Studie představuje výzvu pro administrátory IT, aby dělali víc pro zajištění bezpečnosti firemních dat. Současně se ukazuje, že kromě technických opatření je třeba vzdělávat uživatele, poskytovat jim informace o možných rizicích. 88 % procent respondentů souhlasí, že při použití soukromých zařízení pro pracovní účely mají povinnost brát v úvahu související bezpečnostní hrozby.“

příloha_ovladnete_sva_data


O průzkumu
Průzkum Fortinet Internet Security Census 2013 provedla na objednávku společnosti Fortinet nezávislá firma Vision Critical. Dotazování se uskutečnilo mezi lidmi ve věku 21–29 let, kteří jsou zaměstnáni na plný úvazek a vlastní smartphone, tablet nebo notebook. Průzkumu se účastnilo 3 200 respondentů z 20 zemí (Brazílie, Kanada, Chile, Čína, Kolumbie, Francie, Německo, Hongkong, Indie, Itálie, Japonsko, Korea, Mexiko, Nizozemsko, Polsko, Rusko, Španělsko, Taiwan, Velká Británie a USA).

G+

Byl pro vás článek přínosný?