;
Hlavní navigace

Tucet nejoblíbenějších způsobů aplikace AI ve firmě

12. 9. 2024
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

 Autor: Radan Dolejš s podporou AI
Organizace všech velikostí a zaměření začínají využívat umělou inteligenci – od konverzačních robotů po prediktivní údržbu – aby získaly obchodní výhodu. V několika specifických oblastech je umělá inteligence obzvlášť významným přínosem.

Podniky po celém světě různými způsoby implementují umělou inteligenci, mimo jiné s cílem zefektivnit procesy, optimalizovat náklady, předcházet lidským chybám, účinněji pomáhat zákazníkům, lépe spravovat IT systémy nebo ulevit pracovníkům od rutinních úkolů. A s rozmachem generativní umělé inteligence se možnosti využití umělé inteligence v organizacích budou dále rozšiřovat.

Co se dozvíte v článku
  1. 1. Optimalizace nákladů na cloudové služby
  2. 2. Hlasové asistenty, chatboty a konverzační umělá inteligence
  3. 3. Optimalizace provozuschopnosti/spolehlivosti
  4. 4. Prediktivní údržba
  5. 5. Služby zákazníkům
  6. 6. Personalizace
  7. 7. Řízení provozu IT
  8. 8. Automatizace procesů
  9. 9. Finanční výkaznictví a účetnictví
  10. 10. Nábor zaměstnanců/přijímací řízení
  11. 11. Bezpečnost a kvalita
  12. 12. Optimalizace časového plánování pracovní síly

Poradenská společnost Deloitte uskutečnila průzkum mezi 2 620 podnikovými manažery ve třinácti zemích, aby zjistila, jak podniky využívají umělou inteligenci v praxi. Výsledky průzkumu shrnuje studie „Fueling the AI Transformation“. Průzkum zahrnoval nejvýznamnější případy využití umělé inteligence v různých odvětvích, od finančních služeb po státní správu a veřejné služby.

HP Knowledge HUB pro moderní firemní IT

NOVINKA Navštivte novou speciální on-line zónu CIO Business Worldu, kde vám ve spolupráci s HP budeme průběžně radit, jak snadno a bezpečně pracovat na cestách, jak si usnadnit život používám správných nástrojů, jak zvládnout přechod z kanceláří domů a zase nazpátek a jak se přitom chovat ekologicky.

Pomoc a inspiraci pro moderní IT najdete v našem HP Knowledge HUBu.

Zanalyzovali jsme dvanáct nejoblíbenějších způsobů, jakými dnes umělou inteligenci aplikují podniky v různých odvětvích ve snaze využít její potenciál například ke zlepšení služeb zákazníkům, snížení nákladů nebo zefektivnění interních procesů.

1. Optimalizace nákladů na cloudové služby

Umělá inteligence pomáhá podnikům snižovat náklady na cloud a nacházet cenově optimalizovaná řešení pro provoz cloudových aplikací. Airbnb je jedna z firem, která využívá umělou inteligenci k optimalizaci nákladů na AWS, kde užívá umělou inteligenci k řízení kapacity, k vytváření vlastních nástrojů pro informace o nákladech a využití a k optimalizaci úložné a výpočetní kapacity.

Video ke kávě

Máte čas na rychlé a informativní video?

Dropbox rovněž využívá umělou inteligenci k optimalizaci nákladů na cloud a provozních výdajů, čímž snižuje svou závislost na AWS a šetří téměř 75 milionů dolarů. Nástroje umělé inteligence pomáhají podnikům optimalizovat ceny a výdaje na cloud tím, že odhalují vzorce využití cloudu, které umožní lépe predikovat náklady, detekují anomálie ve využívání cloudu, identifikují příležitosti k úsporám a hledají nákladově efektivnější prostředky.

2. Hlasové asistenty, chatboty a konverzační umělá inteligence

Nástroje konverzační umělé inteligence, jako jsou chatboty a hlasové asistenty, jsou stále oblíbenější a jako technologie dostupnější. Pomáhají zákazníkům a snižují zátěž pracovníků podpory v oblasti IT i jinde. Společnost Estée Lauder uvedla na trh hlasový asistent pro líčení, který pomáhá lidem s vadami zraku s aplikací make-upu.

Drtivou většinu pracovníků brzdí ve výkonu nedokonalé technologie. Jak to zlepšit? Přečtěte si také:

Drtivou většinu pracovníků brzdí ve výkonu nedokonalé technologie. Jak to zlepšit?

Úvěrová společnost Pentagon Credit Union a další finanční instituce využívají chatboty a konverzační umělou inteligenci, aby zákazníkům pomohly rychleji získat odpovědi na běžné otázky, což snižuje zátěž pracovníků zákaznického centra.

3. Optimalizace provozuschopnosti/spolehlivosti

Pro firmy, které provozují webové služby nebo elektronický obchod, je nejvyšší prioritou udržení provozuschopnosti a spolehlivosti internetových stránek. Umělá inteligence jim toho pomáhá dosáhnout tím, že neustále skenuje systémy, sítě a procesy z hlediska neefektivit, potenciálních narušení a hrozeb, a to způsobem, jakým by to člověk nikdy nedokázal.

Kyberútočníci si pomáhají umělou inteligencí, obránci oplácejí stejnou mincí Přečtěte si také:

Kyberútočníci si pomáhají umělou inteligencí, obránci oplácejí stejnou mincí

Téměř všechny velké podniky využívají umělou inteligenci na podporu svých specifických potřeb v oblasti provozuschopnosti a spolehlivosti. Netflix, Uber, Facebook, Salesforce, AirBnB a mnoho dalších zavádějí umělou inteligenci k monitorování, údržbě a zajišťování provozuschopnosti a dostupnosti svých služeb pro zákazníky.

CS24

Těm, kdo nabízejí nepřetržité digitální služby, může umělá inteligence pomoci odhalovat možné problémy dříve, než nastanou, a zároveň snížit počet havárií, narušení bezpečnosti a lidských chyb.

4. Prediktivní údržba

Společnost GE využívá umělou inteligenci na pravidelné bázi k prediktivní údržbě, kdy AI analyzuje data přímo z leteckých motorů s cílem identifikovat případné problémy a potřebu údržby a zajišťovat celkovou bezpečnost letadel.