Hlavní navigace

Těmto rizikům se při vyjednáváních ohledně cloudu vyhněte

1. 12. 2021
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Výběr hyperscalera zahrnuje řadu zdánlivě nesouvisejících rozhodnutí, která je třeba posoudit a učinit s ohledem na cílový koncový stav. Toto rozhodnutí pravděpodobně budete dělat pouze jednou, takže je lepší ho udělat správně.

S tím, jak stále více organizací využívá nabídky IaaS / PaaS od hyperscalerů, nabývá na důležitosti potřeba zajistit komplexní komerční konstrukci. Vzhledem k tomu, že se však tradičně kladl důraz na architekturu, nástroje a obecné možnosti na rozdíl od kritických komerčních prvků dohody, organizace zůstávají nenaplněné a zmatené, když si uvědomí, že jejich obchodní případ selhal.

Aby se předešlo nenaplněným obchodním případům a nedostatečnému komerčnímu výkonu, měly by osoby odpovědné za vyjednávání dohody AWS, GCP nebo Azure mít na paměti tato rizika:

Co se dozvíte v článku
  1. 1. Nadměrný závazek předem před skutečným využitím je jasný
  2. 2. Nevěnování dostatku času normalizaci a ověřování navrhované architektury a objemů spotřeby
  3. 3. Přehlížení probíhající rychlosti provedení
  4. 4. Vynechání poplatků za podporu z vyjednávání
  5. 5. Podcenění dopadu konkurence na finanční nabídku
  6. 6. Vyloučení vašich prostředků na podporu a správu investic do hyperscalera (např. cloudové řízené služby) z obchodního případu a provozního modelu budoucího stavu

1. Nadměrný závazek předem před skutečným využitím je jasný

Problém: Jednou ze základních výhod každého hyperscalera je možnost zvýšit své slevy, když se vaše prostředí a využití výpočetní techniky stanou předvídatelnějšími, což sníží vaše jednotkové náklady v průměru o 25 – 50 %. Nicméně hyperscaleři se pokusí nastavit velký úvodní závazek na 3– nebo 5-leté období. Výměnou za to budou poskytovat rostoucí slevy a větší pobídky.

Naneštěstí se organizace příliš zakoukají do velikosti investic a nabízených slev a hned na začátku přistoupí na nadměrný závazek, což omezuje jejich schopnost využívat další slevové příležitosti, jakmile se jejich použití stane předvídatelnějším (tj. rezervované instance, závazné využití, atd.). I když jim nadměrný závazek zcela nebrání ve využití těchto slevových příležitostí, jejich využití výrazně snižuje pravděpodobnost, že splní svůj původní závazek, a staví je do pozice, kdy platí za vzduch (čili nevyužití).

Řešení: Vyžádejte si od hyperscalera tři nabídky, které stanoví zlevněnou průběžnou částku, 100% rezervovanou závaznou částku a doporučenou možnost závazku, abyste odhalili potenciál optimalizace, což vám umožní lépe sladit váš počáteční závazek spotřeby:

  • Pay-as-you-go (průběžná částka). Bude mít nejvyšší součet a pravděpodobně bude mít největší závazek ke spotřebě a související diskontní předpoklad, ale bude sloužit jako předpokládaná vysoká laťka pro rozpočtový odhad.
  • 100% rezervované/závazné. Bude se jednat o nejnižší celkovou útratu s nízkou laťkou, pokud bude „závazná“ veškerá předpokládaná výpočetní spotřeba, což zvýrazní možnost snížení jednotkové sazby. Tato částka obvykle bude sloužit jako částka závazku, které nebude třeba litovat.
  • Doporučeno hyperscalerem. Vyžadujte, aby každý hyperscaler poskytl svou doporučenou možnost závazku s přidruženými podrobnostmi včetně načasování a množství výpočetních závazků spolu s předpokládanou slevou podle typu závazku. To bude obvykle sloužit jako horní pásmo počátečního peněžního závazku společnosti, které poskytne dostatek vázaných financí k získání tržních konkurenčních slev a pobídek s dostatečným prostorem pro využití dalších možností závazků/slev ke snížení jednotkových nákladů, protože spotřeba bude předvídatelnější.

2. Nevěnování dostatku času normalizaci a ověřování navrhované architektury a objemů spotřeby

Problém: V oblasti nemovitostí je to všechno o „lokalitě, lokalitě, lokalitě“ a u komerčních hodnocení hyperscaler je to všechno o „infrastruktuře, infrastruktuře, infrastruktuře“. Organizace však často tráví příliš málo času ověřováním navrhované infrastruktury a profilu spotřeby, aby zajistily, že nabídka splňuje jejich požadavky. Mýlí se také v tom, že neověřují žádné nesrovnalosti v předpokládaných výpočetních zdrojích a spotřebě těchto zdrojů.

V konečném důsledku to ponechává organizace v předpokladu, že navrhovaný rozsah napříč hyperscalery je podobný, protože organizace zahrnula své specifické požadavky do svých vyjednávání nebo žádostí o nabídku, poskytla konkrétní seznam vedoucí k výběru toho, o čem se organizace domnívala, že je pouze poskytovatelem s nejnižšími náklady, aby až příliš pozdě odhalila, že srovnávala jablka s hruškami.

Řešení: Zahrňte do svého hodnocení technický tým, který bude odpovědný za prověření navrhované infrastruktury a jejich porovnání s požadavky, a za pochopení navrhovaných rozdílů a poskytnutí vhodné zpětné vazby prodejci. I když je nepravděpodobné, že by se odstranily všechny rozdíly, tyto rozdíly lze alespoň pochopit a vhodně zohlednit.

3. Přehlížení probíhající rychlosti provedení

Problém: Jak velikost investic dosahuje nových úrovní, je snadné zaměřit se na tyto jednorázové investice a ztratit ze zřetele skutečné průběžné náklady, takže velmi důležitá otázka zůstává nezodpovězena: „Co vám zbude, jakmile tyto jednorázové investice budou zkonzumovány?"

Příliš často vidíme zákazníky, kteří se zaměřují na zvýšení jednorázových investic, zatímco věnují malou až žádnou pozornost pokračující rychlosti provedení a slevám závazným po počátečním období. Mějte na paměti, že výběr hyperscalera je dlouhodobým rozhodnutím a jakmile je [hyperscaler] integrován, jeho využití se exponenciálně rozšíří. V době obnovy se zákazníci ohlédnou zpět a uvědomí si, co jim zbylo, a uvidí, že jakékoli vyjednané slevy jsou minulostí, případně vyžadují podstatné zvýšení peněžních závazků, aby je byli schopni udržet.

Řešení: Požadujte transparentnost řádkových položek včetně specifikovaných slev a architektonických předpokladů a předpokladů využití po dobu 3 nebo 5 let. Nátlakově otestujte architekturu a diskontování a vynuťte si stanovená opatření o obnovení, aby byly slevy blokovány i po uplynutí původního období závazku.

4. Vynechání poplatků za podporu z vyjednávání

Problém: Jedna věc, která chybí ve většině komerčních reakcí hyperscalera, jsou očekávané poplatky za podporu a součásti takových služeb podpory. Daleko horší je opomenutí finančního dopadu rozšíření poplatků za hyperscalera na stávající dohody o podpoře. Nejlepším příkladem je sjednocená podpora společnosti Microsoft, kde jsou služby podpory vázány na % útraty Azure, obvykle 10 %+, kde existuje jen malá souvislost mezi hodnotou získanou ze služeb a stále rostoucími náklady na takové služby.

Řešení: Postavte služby průběžné podpory a související poplatky do popředí, vyžadujte transparentnost, a když prodejce tvrdí, že o % poplatku za podporu nelze smlouvat, nevěřte mu.

5. Podcenění dopadu konkurence na finanční nabídku

Problém: Náklady a komerční konkurenceschopnost (nikoli architektura nebo technické schopnosti) jsou stále více rozhodujícím faktorem pro rozhodnutí organizace o hyperscaleru. Mnoho organizací se však rozhodlo používat výhradní zdroj přímo pro GCP, AWS nebo Azure. Ačkoliv to z různých důvodů (mimo jiné již dříve existujících vztahů) může být správné rozhodnutí, zákazníci, kteří mají výhradní zdroj, obecně nedosahují nejvyšší úrovně slev a investic dostupných v konkurenčním prostředí.

Řešení: Proveďte proces zjednodušené architektury a komerčních žádostí. Hyperscaleři si uvědomují, že společnosti na ně stále více pohlížejí jako na nástroj a kdysi velké mezery ve schopnostech se zmenšily. Proto hyperscaleři řídí rozhodnutí zákazníků tím, že zpřístupňují velké slevy, investice a další ceny, aby se snížily (pokud ne eliminovaly) poplatky za nastavení či migraci a roční výpočetní poplatky.

Když jsou však sázky a očekávání zákazníků vysoká, mnoho organizací si nemůže dovolit dlouhý proces žádosti o nabídku. Vzhledem k množství investic do přidané hodnoty, které poskytuje každý hyperscaler, jsou náklady obětované příležitosti pro zákazníky v případě selhání při provádění konkurenčního procesu stejně vysoké.

Proto se doporučuje provádět cílený proces obtěžování s vysokým stupněm komunikace umožňující přiměřenou úroveň hospodářské soutěže bez obvyklých formalit a dlouhého trvání žádosti o nabídku.

6. Vyloučení vašich prostředků na podporu a správu investic do hyperscalera (např. cloudové řízené služby) z obchodního případu a provozního modelu budoucího stavu

Problém: Organizace obvykle rozvíjejí svůj obchodní případ u hyperscalera s předpokladem, že jejich stávající tým bude schopen implementovat, nastavovat a poskytovat nepřetržité cloudové řízené služby, načež si uvědomí mezeru v dovednostech, ale až příliš pozdě. Ještě horší je, že někdy tyto aspekty zcela přehlížejí, aniž by si uvědomovaly požadovanou podporu nebo možnosti podpory. Výsledkem je přestřelení obchodního případu, ztracená příležitost, a co je nejhorší, ztracená důvěryhodnost.

Řešení: Pečlivě zhodnoťte současné možnosti vašich stávajících zdrojů v rovnováze s pochopením vašeho budoucího provozního modelu a udělejte to souběžně s analýzou, výběrem a vyjednáváním s hyperscalerem. Toho lze dosáhnout zapojením poskytovatelů podpory třetích stran, kteří poskytují širokou škálu provozních a komerčních možností zajišťujících, že při těchto důležitých rozhodnutích budete mít po ruce ty správné informace. [Prohlášení: Takové služby poskytuje například UpperEdge.]

Vaše rozhodnutí o hyperscalerovi je rozhodnutím strategickým a mnohostranným, včetně řady zdánlivě nesouvisejících rozhodnutí, která musejí být vyhodnocena a učiněna s ohledem na cílový koncový stav, aby bylo úspěšné.

příloha_ovladnete_sva_data

Pravděpodobně toto rozhodnutí uděláte pouze jednou, což zvyšuje důležitost správného „napoprvé“. Organizace proto musejí porozumět rozsahu rozhodnutí, která je třeba učinit, vytvořit správný tým, který je provede, a vyjednat dohodu zaměřenou na vztah, v níž bude uznáno, že vztah bude daleko přesahovat původní závazek.

 

CIO Business World si můžete objednat i jako klasický časopis (v tištěné i v digitální podobně) Věnujeme se nejnovějším technologiím a efektivnímu řízení podnikové informatiky. Přinášíme nové ekonomické trendy a analýzy a zejména praktické informace z oblasti podnikového IT se zaměřením na obchodní a podnikatelské přínosy informačních technologií. Nabízíme možná řešení problémů spojených s podnikovým IT v období omezených rozpočtů. Naší cílovou skupinou je vyšší management ze všech odvětví ekonomiky.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku