;
Hlavní navigace

SEO 2018: Nové výzvy pro internetové vyhledávání (1)

29. 6. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Pixabay.com
Technologie i způsob, jakým je uživatelé využívají, se mění. Reagovat na to musejí jak vyhledávače, tak i SEO specialisté, kteří se o viditelnost informací ve vyhledávačích starají.

SEO jako multiobor

Periodicky se objevují povzdechy, že SEO (Search Engine Optimization, optimalizace pro vyhledavače) je mrtvé. Dochází k tomu zpravidla tehdy, když Google změní algoritmy pro řazení výsledků tak, že dosavadní triky přestanou platit. Naštěstí to není pravda, postupně se změnilo SEO na multiobor, kde se hledání fint, jak na vyhledávače vyzrát nekalými praktikami, odsunulo na okraj. Moderní SEO je provázáno v jeden celek s tvorbou textového i vizuálního obsahu, placenou reklamou (PPC), uživatelským rozhraním (UX) a webovou analytikou. Objevily se tak i nové pojmy jako content marketing, jenž představuje spojení SEO s copywritingem. Stále více se klade důraz na synergii mezi různými typy návštěvnosti, na které se dříve hledělo nezávisle jako na samostatné kanály, mezi než se počítají třeba organické vyhledávání, placená reklama a návštěvnost z odkazů či sociálních sítí. SEO specialista tak není sólovým hráčem, ale měl by se cítit spíše jako dirigent digitálního týmu, a to týmu, který táhne za jeden provaz a směřuje ke společnému cíli.

Hegemon Google

V globálním pohledu je hegemonem ve vyhledávání Google a závislost na lídru trhu dělá vrásky nejednomu provozovateli internetového obsahu. Bing od Microsoftu má sice rovněž globální působení, ale jeho tržní podíl je řádově menší, a to i v případě, když spolu s ním započítáme i Yahoo, který technologii Bing rovněž využívá.

Některé lokální trhy mají své vlastní vyhledávače, v Česku je to dobře známý projekt Seznam.cz; ten sice vůči Googlu ve vyhledávání dlouhodobě ztrácí pozici, ale vzhledem k malému počtu uživatelů je možná stále světovým unikátem. Svůj domácí vyhledavač Naver má i Jižní Korea, která je ale pětkrát lidnatější než my. V Rusku a okolních zemích je stále dominantní Yandex, v Číně hraje prim Baidu, jemuž šlape na paty Quihoo360. Jsou tedy trhy, kde je potřeba ke zvláštnostem a omezením negooglovských vyhledávačů přihlédnout. SEO konzultant by měl vzít v potaz i vyhledávání na dominantních sociálních sítích, a to především v případě, že mu jde o budování on-line reputace firmy. Své vyhledávání mají Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare nebo třeba Pinterest. Ten posledně jmenovaný ukazuje, že ne vždy musí jít o vyhledávání slovní. O vyhledávání pomocí obrázků se snaží více technologických firem včetně např. čínského zbožového vyhledávače Aliexpress.

CS24

_______

> Část 2 - Úkoly pro letošní rok
> Část 3 - Pravda jako faktor