Hlavní navigace

Šéf Atlassianu se omlouvá uživatelům HipChatu a Stride (1)

17. 9. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Computerworld
Jeden ze šéfů společnosti Atlassian se tento týden omluvil uživatelům HipChatu a Stride, kteří čelí problémům kvůli rozhodnutí tyto aplikace pro týmový chat úplně zrušit.

Australský výrobce softwaru prodal právo na duševní vlastnictví k těmto aplikacím společnosti Slack. Stalo se tak koncem července za blíže nespecifikovanou částku; na oplátku Atlassian – který vlastní také celou škálu nástrojů pro spolupráci v byznysu včetně Jira, Confluence a Trello – zrealizuje ve Slacku malou ekvity investici.

K oznámení došlo jen necelý rok po uvedení řešení Stride, které se dočkalo dobrého přijetí, ale kvůli silné konkurenci ze strany Slacku, Microsoftu, Facebooku a dalších se mu nepodařilo příliš prosadit.

„Bylo to pro nás všechny významné rozhodnutí a můžu vám říct, že jsme ho nebrali na lehkou váhu,“ řekl jeden z ředitelů Atlassianu Mike Cannon-Brookes na uživatelské konferenci společnosti.

„Namísto toho, abychom pokračovali s investicemi do těchto produktů, jsme se rozhodli zformovat (…) partnerství se Slackem, společností, jejíž produkty jsou nadprůměrné, pokud jde o zasílání zpráv a komunikaci,“ řekl.

„Z dlouhodobého hlediska jsem si jistý, že tohle je správná volba pro všechny naše zákazníky. Ale z krátkodobého hlediska – a to nebudu zastírat – je to pro některé z vás špatná zpráva. Jestliže používáte HipChat nebo Stride, uznávám, že zde [vám] vznikají velké potíže a za to se omlouvám. Znamená to, že vaše týmy budou muset migrovat vaše data.“

Ačkoliv rozhodnutí přestat vyvíjet výše uvedené produkty bylo dobře přijato investory, staly se dalším, nezamýšleným důsledkem stížnosti uživatelů komunitního fóra Atlassianu; uživatelů, kteří nezastírali svoji frustraci.

Jeden ze členů komunity Attlasianu řekl: „Tohle je dost hloupé. Proč ničit produkty, které mnoho společností stále používá? Existují tací, kteří nechtějí, nebo neumí používat Slack.“

příloha_ovladnete_sva_data

„Tohle má pro mnoho zákazníků Atlassianu vážné reálné dopady; zejména pak pro ty, kteří používají HipChat on-premise,“ říká Larry Cannell, ředitel výzkumu Gartneru.

Pokračování

Byl pro vás článek přínosný?