;

Prohlížeč Firefox bude zobrazovat reklamu podle historie navštívených stránek

26. 5. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Mozilla.org
Internetový prohlížeč Mozilla Firefox již dnes zobrazuje v omezené míře reklamu na nové záložce a brzy přidá i tzv. „doporučené dlaždice“. Cílem je zobrazovat více reklamy, aniž by bylo narušováno soukromí uživatelů – nebo alespoň narušováno co nejméně.

Testování reklamních dlaždic v prohlížeči Firefox brzy začne v beta kanálu. Nová funkce se bude nazývat „doporučené dlaždice“ (Suggested Tiles). Podle společnosti Mozilla bude jejich obsah vycházet z nejnověji a nejčastěji navštívených stránek, což by mělo zaručit maximální relevantnost zobrazované reklamy.

Tvůrci Firefoxu se domnívají, že doporučené dlaždice budou pro zadavatele reklamy přínosem, protože zobrazí jejich sdělení ve chvíli, kdy je mu uživatel nejpřístupnější, tedy v kontextu své nedávné aktivity na internetu.

Rozhodnutí o tom, jaká reklama se uživateli zobrazí, provádí prohlížeč, nikoli vzdálený server třetí strany. To znamená, že prohlížeč opouští jen naprosté minimum osobních údajů. Data jsou navíc pro účely reportingu zadavatelům reklamy anonymizována.

Doporučené dlaždice jsou zatím posledním z kontroverzních nebo překvapivých rozhodnutí, kterými chce Mozilla bojovat o své místo mezi prohlížeči. Zároveň má za cíl snížit finanční závislost na Yahoo, s nímž má uzavřenou smlouvu jako s implicitním poskytovatelem vyhledávacích služeb. Mozilla také nedávno do Firefoxu přidala funkce pro správu autorských práv (DRM), které umožní streamování videa z oblíbených služeb jako je Netflix.

bitcoin školení listopad 24

Doporučené dlaždice se přiřadí k dalším druhům dlaždic, které již Firefox na nové záložce zobrazuje, což může začít uživatele poněkud mást. Adresářové dlaždice (Directory Tiles) jsou sponzorované dlaždice, které vidí noví uživatelé bez předchozí historie prohlížení. Vylepšené dlaždice (Enhanced Tiles) vychází z historie prohlížení a zobrazují vylepšený snímek obrazovky, který poskytuje provozovatel příslušné stránky.  Nový snímek může obsahovat logo nebo další obrázek, který se objeví po najetí myší.

Reklamy zobrazované v doporučených dlaždicích se budou zpočátku týkat především produktů a služeb jako Firefox pro Android nebo Firefox Marketplace. To ze však postupem času změní, až Mozilla získá více zadavatelů.