Hlavní navigace

Podle CIO brání opravdovým ziskům z mobility v podnicích náklady a složitost

11. 12. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © olly - Fotolia.com
Většina dnešních CIO vidí hodnotu v „mobilizaci“ podnikových aplikací a v implementaci inovací spojených s mobilitou, jako jsou GPS funkce, služby založené na poloze (LBS), mobilní platby a QR kódy.

Mnoho z nich také říká, že jejich organizace již určitým způsobem zvyšují tržby a vyvíjejí nové toky tržeb přímo spojené s mobilitou. Avšak téměř stejně CIO také vnímá náklady na implementaci nových inovací jako příliš vysoké a největší starosti jim činí komplikovanost. Vyplývá to z nového průzkumu zadaného k realizaci výrobcem řešení mobilní bezpečnosti Mobile Helix.

Průzkum organizací s 1 001 a více zaměstnanci napříč celou škálou průmyslových vertikál zahrnoval odpovědi 200 amerických a 100 britských CIO, a byl realizován nezávislou výzkumnou firmou Vanson Boume.

Více než tři čtvrtiny dotazovaných CIO (78 procent) tvrdí, že mají implementovanou podnikovou strategii mobility, a 87 procent říká, že jejich zaměstnanci chtějí lepší přístup k mobilním verzím CRM, ERP, SharePointu a dalších korporátních aplikací. Téměř 8 z 10 CIO (78 procent) také říká, že již věří tomu, že aktuálně určitým používá mobilitu ke zvýšení tržeb.

Ale 72 procent jich říká, že náklady na realizaci nových mobilních inovací, včetně GPS, LBS a mobilních plateb, jsou příliš vysoké ve srovnání s očekávanou návratností investic (ROI). Dalších 68 procent podle výsledků průzkumu říká, že je „příliš komplexní“ integrovat tyto mobilní inovace do existujících aplikací.

Mezi mobilní inovace, na jejichž realizaci či integraci do dosavadních aplikací mají CIO největší zájem, patří bezpečný offline přístup (45 prrocent); GPS/přehled o lokaci (44 procent); LBS (39 procent); ukládání dat na zařízení (39 procent) a mobilní platby (39 procent).

Mobilní vývoj je zpravidla izolovaný, což zpomaluje růst

Součástí problému s mobilitou je to, že je s ní nakládáno jako se silem, které ze své podstaty musí být odlišné od dosavadních investic do IT. Proto existuje tendence implementovat celou řadu taktických mobilních řešení,“ říká prezident společnosti Mobile Helix Matt Bancroft. „ K lépe promyšleným aplikacím může vést, když si uvědomíme, že zaměstnanci využívají aplikace pro svou práci v celé škále různých kontextů od stolních počítačů přes notebooky a tablety až po chytré telefony. Cílem je umožnit zaměstnancům pracovat a být produktivní nezávisle na jejich umístění a zařízení, které používají.“

CIO mohou podle Bancrofta dále přijmout mobilitu tím že zaujmou jednodušší přístup.

Na straně dodávek se IT oddělení musejí vyvarovat dodávek taktických řešení, které jsou jak mobilně-specifické tak aplikačně-specifické, a proto naplňují jen velmi omezené potřeby,“ říká Bancroft.

Dalším problémem je přesvědčení firmy, že je čas učinit mobilitu prioritou.

CIO a management musejí pracovat na stejné strategii,“ říká Bancoft. „Manažeři musejí pomoci vyjádřit obchodní hodnotu mobilizace služby nebo přidání mobilních schopností do dosavadní služby nebo vytvoření určité nové mobilně specifické aplikace. CIO musejí vést tvorbu mobilního souboru schopností, které budou fungovat efektivně v poměru k nákladům a napříč různými oblastmi byznysu, typy zaměstnanců i typy zařízení.P

Klíčem k pochopení návratnosti investic u mobilních investic je pochopení tohoto nového toku tržeb, který je vytvářen díky spolupráci v reálném čase, přístupu ke kritickým podnikovým zdrojům a datům z terénu i schopnosti získat odpovědi k zákazníkům rychleji a přesněji,“ říká. „S tímto nastavením se diskuse o ROI stává hnacím mechanismem cílených mobilních investic, ne důvodem k váhání.“

Podnikové aplikace připraveny na mobilitu

Podle Bancrofta by CIO v budoucnosti měli očekávat stále větší integraci klíčových funkcí mobilních zařízení s podnikovými aplikacemi.

Například integrace informací o lokaci do běžné podnikové aplikace, jako jsou CRM systémy a adresáře kontaktů, umožní zaměstnancům ihned nalézt zákazníky v blízkosti jejich aktuální pozice anebo při cestování najít kolegy, kteří se fyzicky nacházejí blízko, za účelem naplánování spontánních schůzek pro usnadnění důležitých diskusí, které musí být rychle vyřízeny,“ říká Bancroft.

CS24

Prezident společnosti Mobile Helix také očekává, že se v podniku začne šířeji využívat NFC, které bude „stále mainstreamovějším a výkonnějším technickým spouštěčem mobilní produktivity.“ CIO by tedy měli sledovat i tuto technologii.

Zdroj: IDG News Service