Hlavní navigace

Personalizace hýbe obchodem, je za ní především práce s daty

11. 4. 2018
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: IFS
Každý zákazník je jiný, personalizace a osobní přístup tak prokazatelně zvyšuje tržby i spokojenost nákupčích. Společnosti, které prodávají přímo koncovým zákazníkům, mohou využít například kombinaci kognitivních výpočetních technik a osobního servisu. Personalizovaný obchod vidí dál než jen k hromadným slevám, ale pomáhá budovat nové obchodní příležitosti i loajalitu zákazníků. Polovina z nich totiž považuje nedostatek osobního přístupu za frustrující.

Pokud chtějí společnosti odhadovat, co budou zákazníci chtít v budoucnu, musí vědět, co chtěli v minulosti. „Dnešní řešení pro personalizaci obchodu nejsou výsledkem jednoho nového algoritmu, ale jsou stejně jako lidská osobnost vícevrstvým systémem, který se přizpůsobuje novým podmínkám,“ popisuje ředitel společnosti IFS Jozef Kováčik. Retail tým společnosti IFS spolupracuje s několika celosvětově uznávanými společnostmi, které působí v oblasti vývoje řešení pro prodej v reálném čase. Otvírají se tak nové možnosti propojení řešení pro maloobchod s ERP systémem.

 

Digitální loajalita budovaná v obchoďáku 

Jeden příklad za všechny. V roce 2015 byl ve Skandinávii otevřen největší obchodní dům. Na zákazníky zde nečeká jen plně funkční Wi-Fi, ale i osobní nákupčí. Poradí i provede nakupujícího po obchodním domě s více než 200 obchody.

Ve větších obchodních domech je v posledních letech personalizované nakupování standardem. Pronikat začíná i do celosvětově známých obchodních řetězců. „Funguje to tak, že zákazník jde do obchodu například pro novou sukni nebo jinou část oděvu a personalizované strategie ze strany prodejních společností mohou tuto sukni změnit v celý outfit a zvýšit tak prodeje až o 100 %,“ vysvětluje Kováčik ze společnosti IFS. To prokazuje i průzkum Americké marketingové asociace z roku 2015. Nicméně bezmála 70 % z respondentů průzkumu uvedlo, že ještě pořád často ruší předplatné, účty nebo přestávají sledovat konkrétní značky, právě kvůli špatně cílené komunikaci.

 

Správná analýza dat vede k úspěchu

Zaklínadlem správné personalizace obchodu je práce s daty. Obchodníci mají v současnosti přístup k daleko více informacím než kdy dříve. Mohou v nich tak hledat nejen to, co jejich zákazníci chtějí, ale i kde a kdy to chtějí. Když tok dat napojí k ERP logistické infrastruktuře a dodavatelskému řetězci, mohou o potřebách svých zákazníků nejen vědět, ale mohou je i s mnohem vyšší efektivitou uspokojovat.

 

O společnosti IFS

Společnost IFS™ je celosvětově uznávaným lídrem v oblasti vývoje a dodávání podnikového informačního systému pro ERP (Enterprise Resource Planning/Plánování podnikových zdrojů), EAM (Enteprise Asset Management/Správu provozních prostředků) a ESM (Enterprise Service Management/Řízení podnikových služeb).

 

příloha_ovladnete_sva_data

IFS Applications přináší veškerou funkcionalitu, kterou firmy očekávají od špičkového ERP systému a navíc vestavěnou funkcionalitu pro řízení dalších kritických částí podnikání. Tímto způsobem lze snížit náklady na správu majetku během jeho celého životního cyklu i na správu potřebných informací. Funkčnost systému IFS Applications pomůže optimalizovat jak kancelářské, tak terénní zdroje, a zajistit tak efektivnější provoz. Díky dokonale propojenému systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) a podpoře kritických podnikových procesů, jako je správa financí, HR nebo Business Intelligence, získá firma zákaznický pohled na každodenní podnikové činnosti. V kombinaci s našimi hlubokými znalostmi o trhu tak IFS Applications přinášejí kompletní řešení pro všechny potřeby podnikání.

 

Byl pro vás článek přínosný?