Hlavní navigace

On-line reputace: Strategie svépomocí

8. 7. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © FotolEdhar - Fotolia.com
Vlastníci malých firem čelí v internetové éře obrovskému množství anonymních hrozeb. Přestože je udržování on-line hrubiánů a vyděračů v dostatečné vzdálenosti podobné tomu, co byste měli dělat v reálném životě, napravování škody, kterou mohou napáchat vaší firmě, vyžaduje komplexní znalosti.

Reputace vaší společnosti patří mezi nejdůležitější aktiva. Jedním ze způsobů, jak můžete jako majitel firmy vystavět svou značku, je silná přítomnost vašeho podniku on-line. Lze tak činit psaním článků, blogováním, referencemi, videi a tak dále – vše pak budete mít krásně prolinkované se svou firemní stránkou.

Mimo vlastní budování důvěryhodnosti existuje ještě další důležitý aspekt managementu reputace. Nespokojený zákazník může vaši pracně získanou pověst pěkně pošramotit – například na stránkách typu Heureka.cz, ale i jinde.

Jestliže jste si vybudovali silnou on-line existenci, máte štěstí – lidé zadávající jméno vaší firmy do vyhledávače takovou stížnost většinou na první stránce nenajdou, takže pro vás bude snadné zmírnit škody. Ale co když jste s budováním on-line renomé teprve na začátku, někdo si stěžuje na vaši firmu, a to se zobrazí na první stránce výsledků vyhledávání?

Nejprve se zhluboka nadechněte. Poté si uvědomte, že se tento problém nestal přes noc. Vznikal po určitý čas a po určitou dobu jej budete napravovat. V podstatě máte dvě možnosti: Najměte si odborníky na oblast managementu reputace nebo škodu napravte sami. Předtím, než začnete, vezměte na vědomí, že náprava reputace vás bude stát hodně práce, ať už si z nabízených možností vyberete jakoukoliv.

Je také potřeba mít v patrnosti, že tyto negativní zprávy o vás pravděpodobně z internetu hned tak nezmizí. To je výzva sama o sobě – v mnoha případech jsou lidé, kteří na web umísťují takové zprávy, anonymní. Kvůli tomu je často složité zjistit, o koho se jedná, a přímo rea govat na konkrétní problém. Pokud jde i o váš případ, je vaší jedinou alternativou pohřbít tyto zprávy v klasifikaci vyhledávačů, nejlépe aspoň na stranu pět nebo dál, aby bylo nepravděpodobné, že je někdo najde.


Strategie managementu - reputace svépomocí

Existuje spousta věcí, které můžete udělat – některé jsou spojeny se SEO, jiné s tvorbou obchodních vztahů – tak abyste škodící zprávy odsunuli ve výsledcích vyhledávání pryč.

  • Zprávu vyvraťte. Vyvarujte se přitom emocionálnímu jazyku, protože ten může snížit vaši důvěryhodnost. Fakta vyjádřete klidným a jasným způsobem, aniž někoho jmenujete nebo obviňujete. Navíc je dobré poprosit své kolegy, aby za vás přidali vlastní vyvrácení. To ukáže návštěvníkům, že máte na své straně spoustu podpory.
  • Kupte všechny dostupné domény, které se hodí pro váš byznys. Na každou z těchto domén umístěte blog a zajistěte, aby domény obsahovaly stránku „O nás“. Další variantou je koupit domény s klíčovými slovy, která se hodí pro váš byznys, a použít je jako napojené stránky, jež se přesměrují na různé stránky vašeho primárního webu.
  • Zajistěte si reference na LinkedInu a u svých blogů je použijte.
  • Jestliže mají vaši kolegové webové stránky či blogy, poproste je, aby na nich umístili reference o vás a vaší firmě s odkazem na vaši stránku.
  • Máte-li videa, zajistěte, aby se u každého z nich objevilo vaše jméno. To návštěvníkům i vyhledávačům umožní jednodušší pochopení toho, že právě vy jste zdrojem informací obsažených ve videu.
  • Staňte se členy profesních webů a vytvořte si na všech kompletní profil.
  • Každý týden tvořte obsah, a to pod svým jménem, jménem vaší firmy a s odkazy na váš web.

→ On-line reputace: Vyděračům neodpovídejte