Hlavní navigace

Microsoft Dynamics NAV 2015 získal modul pro EDI komunikaci od CCV Informační systémy

27. 1. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Fotolia.com
Od ledna 2015 vstupuje na trh nová verze podnikového informačního systému Microsoft Dynamics NAV 2015. Zároveň se objevují i první add-on moduly, řešící rozšíření systému ve specifických oblastech. Jedním z nich je i nadstavba pro elektronickou výměnu obchodních dokladů - EDI, kterou v rámci partnerské sítě Microsoft vyvinula společnost CCV Informační systémy.

Implementační firmy v rámci partnerské sítě Microsoft vyvíjejí a sdílejí pro podnikový informační systém Microsoft Dynamics NAV takzvaná „add-on řešení“. Jedná se o nadstavby, které jsou určeny pro zlepšení funkce ERP systému v dané oblasti. Nejinak je tomu i v případě nejnovější verze 2015, která v těchto dnech vstupuje na trh. EDI modul, vyvinutý společností CCV Informační systémy, rozšiřuje standardní možnosti systému o zpracování obchodních a logistických dokladů ve strukturované podobě globálního standardu EDI komunikace. Řešení je připraveno na import a export nejčastěji používaných dokladů jako jsou objednávky, faktury, dobropisy a dodací listy. Varianta add-on modulu pro uživatele v roli odběratele navíc umožňuje také bezpapírovou likvidaci přijatých EDI faktur. Propisování dokladů z EDI komunikace do systému Microsoft Dynamics NAV 2015 je přitom zajišťováno zcela automaticky s pomocí aplikačního serveru.

„Automatizace EDI dokladů do NAV umožňuje významné zrychlení jejich toku mezi partnery a také zrychlení likvidace přijatých faktur s přímými dopady na snížení pracnosti, časové náročnosti a chybovosti v celém řetězci dokladů,“ říká Vladimír Horák, ředitel divize CCV Business Solutions. Nový EDI modul je nabízen v českém a anglickém jazyce a to nejen v rámci České a Slovenské republiky, ale prostřednictvím partnerské sítě Microsoft celosvětově.Podobné řešení je přitom dostupné i pro předchozí verze Microsoft Dynamics NAV 2013 R2, NAV 2009 R2 či NAV 5.0 a NAV 4.0.

Doklady do Microsoft Dynamics NAV rychle, spolehlivě a bez papíru

Příjem EDI zpráv od partnera spočívá v jejich dekódování a následném uložení do systému. Pokud například zašle dodavatel dodací list (zprávu DESADV) či fakturu (zprávu INVOICE), jsou tyto automaticky načteny do evidence avíz o dodávce nebo do evidence faktur. Zároveň jsou evidovány v uživatelsky srozumitelné podobě. 

„Pokud uživatel vygeneruje nákupní objednávku na dodavatele, který má nastavenou EDI komunikaci, je po potvrzení její úplnosti a správnosti zapsána do fronty zpráv k odeslání a následně odeslána dodavateli. Přitom dochází k dekódování zprávy do souboru a odeslání s pomocí EDI poskytovatele prostřednictvím zabezpečených VAN sítí,“ vysvětluje Horák. Importované doklady se nejprve nachází v izolované čekárně dokladů, takzvané karanténě, ze které jsou v případě bezchybné validace propuštěny do ekonomického systému. V opačném případě jsou doklady ponechány v karanténě, kde jsou dále připraveny ke zpracování a kontrole finančním oddělením. Nesoulady v dokladech jsou zaznačeny v systému dle číselníku nejčastějších chyb. Pro obsluhu je tak jednodušší dohledání a odstranění rozdílů.

Bezpapírová likvidace faktur odběratelem

Varianta add-on modulu bezpapírové likvidace pro EDI je určena pro uživatele ERP -systému Microsoft Dynamics NAV v roli odběratele. Umožňuje nejen automatické zpracování dat z dokladu do systému, ale součástí řešení je i bezpapírová likvidace přijatých EDI faktur. Faktura je validována podle skutečných příjmů na sklad a k nákupní ceně v objednávce vydané. Při souladu obou validací se faktura přijatá sama likviduje a přechází k proplacení finančním oddělením. Celý proces není nutné dozorovat a vychází již z jednou schválených dokladů. V opačném případě jsou přijaté faktury uvedeny do izolované čekárny dokladů (karantény), než jsou dále kontrolovány a zpracovány finančním oddělením. Nesoulady v dokladech jsou opět zaznačeny v systému.

Více informací o EDI modulu pro Microsoft Dynamics NAV 2015 lze získat zde.