Hlavní navigace

Gartner: Sociální sítě začínají nudit, zvyšte kreativitu obsahu

18. 8. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Gartner zveřejnil výsledky průzkumu zaměřeného na využívání sociálních webů.

Analytická společnost Gartner zveřejnila výsledky průzkumu zaměřeného na využívání sociálních webů, který  uskutečnila v prosinci 2010 a v lednu 2011 na vzorku 6 295 respondentů (ve věku mezi 13 a 74 lety) celkem v 11 zemích světa. Z průzkumu vyplývá, že na trhu se sociálními médii dochází k jistému nasycení.

„Obsah musí být neustále aktualizován a dostatečně přitažlivý pro uživatele. Nová generace spotřebitelů je netrpělivá a na obsah se soustředí vždy jen velmi krátkou dobu. Ke smysluplné prezentaci na sociálních sítích je zapotřebí velká kreativita,“ uvádí analytik společnosti Gartner Brian Blau.

Studie dále ukazuje, že sociální sítě aktuálně prožívají fázi sebeurčení ve smyslu přihlédnutí k lokalizaci nabízených služeb - ty proto přestávají být unifikované pro celosvětové použití, ale přizpůsobují se kulturním odlišnostem v různých zemích.

"Teenageři a dospělí do 30 let věku podle průzkumu používají sociální sítě stále častěji a intenzivněji. Naproti tomu příslušníci starších věkových kategorií nejčastěji uváděli, že jejich používání sociálních sítí má neutrální nebo dokonce sestupnou tendenci," tvrdí Charlotte Patrick, pracující na pozici vedoucího analytika výzkumů ve společnosti Gartner.  Do skupiny uživatelů, kteří sociální sítě využívají méně než dříve, patří 24 procent respondentů. Těch, jejichž využívání tohoto "nového média" neustále roste, bylo v průzkumu kolem 37%.

"Je evidentní, že pocit nudy, který u uživatelů dlouhodobým používáním sociálních sítí vzniká, se může v budoucnu stát noční můrou poskytovatelů obsahu pro tento druh médií. Zcela na místě je proto diverzifikace dobsahu a maximalizace snahy o inovace," uvádí Brian Blau z oddělení výzkumů ve společnosti Gartner.

příloha_ovladnete_sva_data

"Komunikace značek musí neustále přinášet něco nového a docílit tak stavu, kdy průběžně udržují pozornost svých fanoušků. Současná generace neúnavně vyhledává nové příležitosti k zábavě a staré tak může rychle upadnout v zapomnění," varuje Brian Blau.

Mezi další závěry průzkumu patří fakt, že se 33 % respondentů obává o své soukromí. Není asi překvapením, že u teenagerů byly tyto obavy výrazně méně závažné než u starších věkových skupin.

Byl pro vás článek přínosný?