Hlavní navigace

10 tipů z managementu online reputace pro zájemce o práci - 3. díl

13. 8. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © Angus - Fotolia.com
Je docela pravděpodobné, že se řadíte k těm, kteří disponují potenciálně kompromitujícími fotografiemi na Facebooku, profesionálně nevhodnými tweety či plně veřejně zpřístupněným profilem na LinkedIn. Nebo o vás někdo na internetu „jenom“ píše ve špatném světle.

První díl článku je k dispozici zde

Druhý díl článku je k dispozici zde

Nedopusťte, aby se tyto záznamy vymkly vaší kontrole a zkomplikovaly jinak hladce probíhající proces pracovního pohovoru. Využijte následujících deset tipů pro pozitivní ovlivnění výsledků vyhledávání vašich osobních informací na Googlu, díky čemuž možná nepřijdete o vysněnou pracovní pozici.

5. „Vlastněte“ co nejvíce výsledků na první stránce Googlu.

Vyhledávací enginy vnímají sociální sítě jako LinkedIn, Facebook, Twitter a Google+ jako autoritativní, což znamená, že obsah na těchto stránkách má velkou šanci dostat se na první stránku výsledků vyhledávání po zadání relevantního klíčového slova.

Podle Patricka Ambrona, výkonného ředitele a zakladatele společnosti Brand Yourself (služba managementu osobní online reputace), si proaktivní člověk (a je ve vašem vlastním zájmu být proaktivní) vytvoří a udržuje profily na těchto stránkách, přičemž tyto profily odpovídajícím způsobem udržuje. Jinými slovy: pro pracovní účely buďte přiměřeně aktivní na sociálních sítích, ale samozřejmě tak, aby vám vaše profily online reputaci naopak kontraproduktivně nesnižovaly.

Pokud sociální sítě nepoužíváte a nechcete, i tak byste si měli profily na nich alespoň naoko založit. A adresy k takovým profilům označit vaším jménem (například facebook.com/vašejméno). Díky tomu už tyto adresy nebude moci využívat nikdo jiný (byť váš jmenovec), takže snížíte pravděpodobnost toho, že si vás potenciální zaměstnavatel s někým splete. Čím více takových profilů budete zakládat, tím více jich bude registrovat a posléze i zobrazovat Google.

6. Optimalizujte svůj profil na LinkedIn.

LinkedIn je síť zvláště důležitá pro ty, co hledají práci. Podle pracovního konzultanta a marketingového experta na LinkedIn Nicka Parhama na ní však málo lidi plně optimalizuje své profily.

Při psaní o sobě nepoužívejte první osobu. Používání třetí osoby zde zní profesionálněji. Taktéž tím, že ve svém profilu použijete své jméno, „přesvědčíte“ Google, že tato LinkedIn stránka je při vyhledávání vašeho jména vysoce relevantním výsledkem. Vaše plné jméno použijte v profilu minimálně dvakrát, zvláště pak na začátku stránky. Plné jméno můžete napsat i do hlavičky profilu. Čtvrtou a další zmínku o vás již provádějte zkrácenou formou (jménem nebo příjmením). Také se ujistěte, že se váš profil bude jeho návštěvníkům dobře číst.

V rámci svého LinkedIn profilu také používejte klíčová slova, která popisují, co právě děláte a/nebo jaké druhy práce hledáte. Tak například, pokud jste vývojář mobilních aplikací a hledáte práci v tomto oboru, vložte klíčovou frázi „vývoj mobilních aplikací“ (respektive anglicky „mobile app development“) do hlavičky profilu, zkráceného přehledu a seznamu vašich schopností a praktických zkušeností. Pokud je to možné, požádejte také ostatní, aby taková klíčová slova používali při psaní referencí o vás.

Parham také radí, abyste se nakonec ujistili, že URL vašeho profilu obsahuje vaše jméno, což opět pomůže této stránce získat vyšší pozici při vyhledávání vašeho jména. Na LinkedIn běžte do nastavení vašeho profilu a „zamluvte si“ patřičný URL.

7. Kupte si tolik domén obsahujících vaše jméno, kolik je jen možné.

Při seřazování obsahu podl relevance klade Google velký důraz na slova v rámci URL adresy. Pokud existuje webová stránka či blog, které jsou celé o vás a jsou umístěny například pod adresou vašejméno.cz nebo vašejméno.com, je velká pravděpodobnost, že je Google posune na první místa výsledků vyhledávání.

Možná si řeknete, na co tolik domén, když je nebudete používat. Podle Ambrona je ale důležité je fyzicky vlastnit, abyste v jejich vlastnění zabránili otatním. Jakkoliv to může vypadat jako chamtivost, jedná se o obrannou strategii správy reputace. „Vím o případu, kdy někdo koupil URL adresu se jménem jiné osoby, umístil na takové stránky nevhodný obsah a pak se od dotyčné osoby pokoušel získat peníze,“ vysvětluje Ambron.

příloha_ovladnete_sva_data

Čtvrtý a poslední díl článku je k dispozici zde:

http://businessworld.cz/it-strategie/Deset-tipu-managementu-online-reputace-pro-zajemce-o-praci-4-dil-9393

Byl pro vás článek přínosný?