Hlavní navigace

Česká spořitelna upozorňuje na podvodné e-maily

27. 2. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Někteří z klientů dostali během posledních dnů podvodné e-mailové zprávy (tzv. phishing), které mají vzbudit dojem, že byly odeslány z e-mailové adresy České spořitelny. Obsahují odkaz na údajný web internetového bankovnictví SERVIS 24 nebo na falešné webové stránky internetového obchodníka.

Klienti jsou pak vyzvání k zadání osobních bankovních údajů. Cílem podvodných e-mailů je získat klientské číslo a heslo adresáta (identifikační a autentizační údaje) ke službě internetového bankovnictví SERVIS 24 a pokusit se následně o jejich zneužití. Některé ze zpráv nejsou příliš povedené, jsou psány špatnou češtinou, anglicky nebo prvky azbuky. Poslední poměrně věrohodná verze například informuje o údajném zamítnutí platební transakce a to v českém a anglickém jazyce.

Česká spořitelna žádnou takovou zprávu klientům nerozesílala a po klientech nikdy prostřednictvím e-mailu žádné bezpečnostní údaje nepožaduje.

Česká spořitelna preventivně vyzývá klienty, aby na zprávu v žádném případě nereagovali a prostřednictvím prolinku v jejím těle se do služby SERVIS 24 nepřihlašovali. Pokud by někdo z klientů na e-mail reagoval, se znalostí pouhých dvou identifikačních údajů není možné službu SERVIS 24 zneužít k neoprávněnému převodu prostředků. V případě, že kdokoli z klientů na zprávu zareagoval, banka doporučuje, aby ihned kontaktoval její klientské centrum na telefonním čísle 800 207 207 pro zablokování služby a vygenerování nových přihlašovacích údajů.

Česká spořitelny zároveň prosí klienty, kteří podvodný e-mail dostali, nebo v budoucnu dostanou, aby jej poslali na adresu csas@csas.cz. Pomohou tak dalšímu posilování prevence proti zneužití internetového bankovnictví.

Stejné pravidlo, tedy nereagovat na zprávu, doporučuje Česká spořitelna také v případě, pokud podobný podvodný e-mail přijde z jiné společnosti než České spořitelny, například z karetních asociací či internetových firem.

Byl pro vás článek přínosný?