Hlavní navigace

52 % lidí si během roku 2014 koupí nositelné technologie

25. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © vmachan - Fotolia.com
Zájem je především o fitness monitory na sledování fyzické aktivity a celkového managementu zdraví, říká studie poradenské společnosti Accenture, provedená v 6 vyspělých zemích.

Ve světě spotřební elektroniky dominují smartphony, HD televizory, notebooky a tablety. Podle průzkumu Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014 se na trhu vytváří také zájem spotřebitelů o nákup tzv. – nositelných technologií. Fitness monitor si v roce 2014 plánuje koupit až 52% dotázaných. Průzkum realizovaný na více než 6000 respondentech v šesti zemích (Austrálie, Kanada, Indie, Jižní Afrika, Velká Británie a USA) ukázal, že mnoho z dotázaných má zájem i o koupi chytrých hodinek (46%) a chytrých brýlí (42%).

Nositelné technologie poskytují širokou škálu možností. Fitness monitory sledují srdeční činnost a spálené kalorie, brýle s internetem zase umožňují surfovat, pořizovat digitální fotografie a přijímat hands-free zprávy.  

„V minulém roce se nositelné technologie ukázaly jako další velké odvětví trhu se spotřební elektronikou, zejména pro zdraví a wellness," řekl Mattias Lewren, globální ředitel divize Accenture Electronics and High-Tech. „Výrobci spotřební elektroniky by měli zvážit investice do inovací nositelných technologií a vytvářet ekosystémy, které propojí nositelné produkty se širší škálou interaktivních digitálních sítí. Každý zákazník je zároveň digitální zákazník, čehož důkazem je i enormní zájem o nositelné technologie.“

Zájem je o „hybridní zařízení“

Kromě těchto zjištění výzkum zaznamenal i značný zájem o koupi hybridních zařízení - tzv. phabletů, které kombinuji funkce smartphonu a tabletu a velikost jejich obrazovky se pohybuje mezi 5  - 7 palci. Více než polovina (51%) spotřebitelů uvedla, že namísto koupě tradičního smartphonu by v roce 2014 upřednostnili phablet.

Zároveň, jedna třetina dotázaných potvrdila, že v příštích 12-ti měsících plánuje zvýšit výdaje na digitální zařízení. V průběhu roku 2014 si například 52% dotázaných chce koupit smartphone a 40% tablet. Podobně, 41% má v úmyslu koupit si HDTV a 38 % laptop. Plány spotřebitelů koupit si tyto čtyři typy multifunkčních zařízení daleko převyšují záměry nákupu zařízení s jednou funkcí, jako jsou domácí herní konzole (25%), GPS (23%) nebo čtečky knih (22%).

Zdroj: Accenture

příloha_ovladnete_sva_data

Čtěte také:
→ 6 technologických trendů, které změní rovnováhu sil ve prospěch velkých firem
Dokonalé zvládnutí digitálních technologií je stále zásadnější pro konkurenceschopnost firem. Doba inovativních start-upů pravděpodobně brzo skončí.
→ Digitální trendy mohou do roku 2020 ohrozit více než 30 % zisků bank
Pokud se tradiční finanční ústavy změní na „každodenní digitální banky“, budou mít až o 250 % větší interakci se svými zákazníky, uvádí nejnovější studie.

G+

Byl pro vás článek přínosný?