Společnost Webtrends uvedla novou generaci své vlajkové lodi pro oblast webové analytiky - nástroje Webtrends Analytics.Nová verze přináší uživatelské rozhraní, při jehož návrhu se uplatnilo několik zásad:
• Internet nejsou jen webové stránky. Pro firemní marketing jsou čím dál důležitější nové informační kanály jako Facebook, Twitter, mobilní aplikace a další.
• Každý informační kanál má vlastní nástroje a metriky (KPI), které hodnotí jeho výkonnost (např. u Facebooku jsou to počty fanoušků, příspěvků a "likes").
• Internet nabízí i řadu jiných měřítek pro měření úspěšnosti marketingu, než jsou statistiky webu (návštěvy, návštěvníci apod.). Například jde o různé služby měřící "míru informačního ruchu" týkajícího se určitého tématu nebo služby napříč celým internetem.
• Webová analytika nemá být obor sám pro sebe. Odběrateli dat nejsou specialisté na statistiku, ale specialisté na marketing, obchodní strategie apod. Informace je proto potřeba k cílovým odběratelům dostat co nekratší cestou a v co nejsrozumitelnější podobě - tak, aby se nemuseli zdržovat seznamováním s řadou složitých tabulek a grafů.
Pro prezentaci dat je využívána vizuální řeč - infografika. Webtrends Analytics se neomezují jen na statistiky získané přímo z Vašeho webu - je možné využívat i data třetích stran, jako služeb PostRank, BitLy, iTunes a dalších.