Hlavní navigace

Reklama na Facebooku bude transparentnější

Sdílet

ali 28. 6. 2018

Facebook si od tohoto kroku slibuje větší zodpovědnost na straně zadavatelů reklamy a posílení boje proti nekalým praktikám a zneužití důvěry uživatelů.

Viditelnost reklam u stránek firem a dalších organizací umožní funkce View Active Ads, tedy zobrazení právě běžících reklam. „Lidé po celém světě včetně České republiky si budou moci nové funkce stránek zobrazit během následujících několika dní. Činíme tak po úspěšném testování v Kanadě a v Irsku. Věříme, že tím přispějeme k přehlednosti a odpovědnosti na trhu,“ říká Rob Leathern, manažer společnosti Facebook. Uživatelé také budou moci označit podezřelé reklamní příspěvky a nahlásit je Facebooku ke kontrole.

„Naprostá většina reklam na našich platformách je zadávána poctivě a ze strany odpovědných organizací, ať už to jsou malé či začínající firmy nebo politici, kteří kandidují ve volbách. Ale všichni jsme se v poslední době přesvědčili, že i velmi malá skupina lidí může naše služby zneužít. Přiblížením toho, jak funguje reklama na našich platformách, chceme ukázat, že to s odpovědností myslíme vážně,“ uvádí Emma Rodgers ze společnosti Facebook.

Největší sociální síť také pokračuje ve snaze omezit manipulaci voleb netransparentní politickou reklamou. V souvislosti s letošními volbami v USA a v Brazílii byl na Facebooku před několika týdny zpřístupněn tzv. archív politické reklamy. Ten ukazuje, kolik lidí politickou reklamu vidělo, jejich věk či pohlaví. Politické strany, které v těchto zemích finančně podporují své příspěvky na Facebooku a Instagramu, mají povinnost ověřit svoji identitu a lokaci. Podobná pravidla se mají podle slov společnosti postupně rozšiřovat do celého světa.

Našli jste v článku chybu?