Hlavní navigace

Microsoft vrací úder a pomocí Outlook.com chce porazit Gmail

20. 2. 2013

Sdílet

Hotmail, který Microsoft koupil v roce 1977, se přežil a definitivně končí. Místo něj nastupuje nová služba se staronovým názvem, který známe z mailového klienta: Outlook.com. Původní účty, které běží pod Hotmailem, budou během několika měsíců postupně převedeny na nový server.

Outlook.com nastupuje s layoutem, který připomíná Windows 8. Zřízením mailové schránky získáte účet v Microsoft Live a máte k dispozici i několik dalších služeb: Kalendář (dosud nepřepracovaný, jmenuje se “Hotmail Kalendář”), adresář Lidé a diskové úložiště SkyDrive.

Adresář Lidé umožňuje přidat kontakty z Facebooku, Google+, LinkdedIn, Twitteru a dalších sociálních sítí. Právě propojení nového Outlook.com se sociálními sítěmi je silnou zbraní vůči Googlu. Do adresáře si můžete přidat své Přátele z Facebooku a kontakty z dalších sítí a sledovat je po přihlášení do účtu Microsoft.

V rámci diskového úložiště SkyDrive lze pracovat podobně jako v konkurenčním Google Drive: můžete ukládat soubory nebo přímo on-line vytvořit a editovat dokumenty Word, Excel, PowerPoint a OneNote. Zatímco výhodou Google Drive je, že umožní přidat další aplikace, Outlook.com nabízí větší prostor zdarma - 7 GB proti 5 GB od Google.

Náhled nové služby spustil redmondský gigant již v červenci minulého roku a od té doby získal 60 milionů uživatelů. To dělá z Outlook.com nejrychleji rostoucího poskytovatele e-mailových služeb. Microsoft se raduje, že podstatnou část uživatelů získal i z řad konkurenčního Gmailu. Otázka je, jestli všichni zájemci o nový mail, kteří jako alternativní adresu uvedli účet u Gmailu, chtějí skutečně změnit providera svých služeb. Ćást z nich určitě outlook.com pouze testuje, popřípadě si založili další účet jen proto, aby získali další prostor v cloudovém úložišti zdarma.

Google, Microsoft a Yahoo v současnosti tvoří “silnou trojku” na poli e-mailových služeb, která má dohromady více než miliardu účtů. Podle posledně zveřejněných údajů (polovina roku 2012) je nejsilnějším hráčem Google, který spravoval 425 milionů poštovních schránek.  

G +

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?