Hlavní navigace

Microsoft má plány na expanzi ve vyhledávání na čínském trhu

21. 1. 2014

Sdílet

Podle prohlášení, které dal viceprezident Microsoftu Ya-Qin Zhang, je v Číně již 1000členný tým, který má na starosti vývoj Bingu specificky pro čínský trh. Vývojářská skupina se snaží především vylepšit vyhledávací algoritmus tak, aby dával relevantní výsledky právě pro čínské uživatele. Microsoft také zřídil samostatné výzkumné centrum v čínském městou Suzhou, kde zatím pracuje 200 softwarových inženýrů. Microsoft si slibuje, že podstatnějšího úspěchu na čínském trhu s vyhledáváním dosáhne již do jednoho až dvou let.

Bing ale není jediným produktem, na který se zaměřuje zájem redmondské firmy. Slibný je již zájem o cloudové služby, tedy o Windows Azure. Alespoň o tom svědčí výsledky testování s několika tisíci zkušebních účtů. Microsoft rovněž vyvinul software CityNext, který slouží k řízení obecních zdrojů a který byl s úspěchem implementován u řady měst v několika čínských provinciích.

Do obnovené pročínské strategie zapadá i snaha uplatnit se na čínském trhu s hardwarem, především s tablety Surface. Pravděpodobně se Microsoftu bude snažit proniknout na čínský trh i s mobilními telefony Nokia. Ambice má i ohledně wearables (nositelná elektronika), chytrých automobilů a chytrých domácností.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte také:
→ Čína předběhla Japonsko a stala se 2. největším IT trhem
Na prvním místě zůstávají USA, náskok se ale zmenšuje.
→ Tabulku nejvýkonnějších počítačů vede Čína
V seznamu Top500 superpočítačů najdeme nejvíce reprezentantů z USA, nicméně na prvním místě je ten čínský.

G+

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality