Hlavní navigace

Jedničkou na českém trhu s PC je Lenovo

21. 2. 2014

Sdílet

Podle nejnovějších výsledků výzkumné společnosti IDC dosáhlo Lenovo 22,0% tržního podílu v oblasti osobních počítačů, což představuje v meziročním srovnání 24,0% nárůst. Silné postavení potvrdila především v segmentu přenosných počítačů, kde získala téměř 27 % trhu. Navíc se Lenovo může pochlubit tím, že si prvenství na trhu notebooků udrželo ve všech čtvrtletích roku 2013. V kategorii stolních počítačů vzrostlo Lenovo meziročně o 6,2 %.

Společnost Lenovo rostla jako jediná značka mezi pěti největšími dodavateli na trhu. Za silným růstem stálo rozšiřující se produktové portfolio notebooků a Ultrabooků v čele s vícerežimovým zařízením Lenovo Yoga.

V segmentu stolních počítačů rostla společnost o solidních 6,2 %, za kterým stály dodávky zejména do podnikové sféry. Lenovo rozšiřuje své portfolio konvertibilních zařízení, která mohou uživatelé používat v různých režimech od notebooku až po tablet. Poslední novinky, mezi které patří například Lenovo Yoga 2 nebo Miix 2 (na obr.), představila společnost na lednovém veletrhu spotřební elektroniky CES. Nedávnou akvizicí společnosti Motorola a převzetím serverové divize od IBM společnost Lenovo dále potvrzuje své ambice stát se lídrem na trhu v širším sortimentu hardwaru.

Čtěte také:
→ Lenovo Group kupuje serverovou divizi IBM
Čínský hardwarový gigant zaplatí 2,3 miliardy USD. Jedná se dosud největší čínskou akvizici v sektoru IT.
→ Lenovo Miix 2: nový výkonný tablet s Windows 8.1
Lenovo kombinuje v novém 8palcovém tabletu Miix 2 funkce pro práci i zábavu.

G+

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?